برچسبها:
هدفهاي رفتاري
پس از پايان مطالعه اين بخش از فراگير انتظار مي رود كه :
شروع بخش اول :
روش اول بیان الگوریتم شبکه کد
شبه كد : بيان الگوريتم با استفاده از كلمات ، عبارات و علائم رياضي .
روش دوم بیان الگوریتم فلوچارت
فلوچارت :
فلوچارت : نمايش گرافيكي الگوريتم .
اما چطور فلوچارت بکشیم ؟
متداول ترين شكلها در فلوچارت :
نکته : هميشه سعي كنيد( چه در الگوريتم و چه در كد برنامه ) براي هر مرحله خود توضيح يا كامنت بگذاريد تا هم برنامه خوانا و قابل فهم، براي ديگران و خودتان باشد و هم در بازديد هاي
بعديتان ، باز متوجه شويد كه چرا مرحله اي را نوشته ايد
؟!
خب فعلا این جلسه را به پایان می رسانیم و در جلسه ی بعد ادامه می دهیم.
موفق باشید.
<جلسه قبل ــ جلسه بعد>
برچسبها:
خب در جلسه ی پیش یاد گرفتیم که هر مساله ای را چگونه حل کنیم و چگونه راه حل مساله را به روش فلوچارت بیان کنیم؟
حال در این جلسه مطالب تکمیلی آنرا با هم ادامه می دهیم.
استفاده از Trace
نکته ای که باید حین الگوریتم نویسی بدان توجه داشته باشیم این است که :
بهتر است همزمان با نوشتن الگوريتم آنرا Trace كنيم تا در جريان الگوريتم باشيم و اگر الگوريتم ما مشكلي داشت
قبل از اجرا با كامپيوتر آنرا رفع كنيم و همچنين با Trace مي توان مراحل بعدي الگوريتم را حدس زد و در صورت درستي به حل مساله اضافه کرد.
اما Trace چیست ؟ Traceيعني آزمودن دستي همراه با داده ی نمونه
برای Trace برنامه جدولی میکشیم ، متغیرها و خروجی یا خروجی های برنامه را در سطر اول می چینیم ، و در سطر های بعدی مقادیر آنها را می گذاریم.
مرحله به مرحله جلو میرویم و همینطور مقادیر آنها را با توجه به روند برنامه میگذاریم. تا اینکه به خروجی برسیم .
خروجی بدست آمده را با خروجی مورد انتظار خود مقایسه می کنیم. اگر درست بود که یعنی ، الگوریتم درست است و اگر نبود الگوریتم را اصلاح میکنیم تا به جواب برسیم.
مثال قبل را با هم Trace می کنیم ببینیم که آیا خروجی مدنظر ما را می دهد یا نه.
دقیقا طبق هر باکس فلوچارت مرحله مرحله جلو می رویم تا مقادیر را داشته باشیم و نتیجه میشود شکل زیر :
سوالهایی که در اینجا مطرح است ، این است که :
چرا در فلوچارت متغیرهای A,B را نداشتیم و در اینجا داریم ؟
و چرا مقدار c در مرحله ی اول صفر است ؟
اینها به نکات متغیرها باز می گردد که در جلسه ای جداگانه به آنها می پردازیم. در اینجا فقط روش Trace را یاد بگیرید.
چگونگي نوشتن يك پروژه به زبان خاص
مراحل 5 گانه حل پروژه
1.حل مساله (همان مراحل 5 گانه حل مساله) (روی کاغذ) – بدست آمدن الگوریتم یا راه حل مساله
2.تبدیل الگوریتم به کد زبان مورد نظر (روی کاغذ) – بدست آمدن کد برنامه
وقتی بخش دوم را یاد گرفتیم به سادگی می توانیم هر الگوریتمی را به هر زبانی که می خواهیم تبدیل کنیم.
3.انتقال کد به کامپیوتر
-نامي متناسب با برنامه در نظر گرفته و ذخيره اوليه را انجام مي دهيم .
-در موقع افزودن كد بعد از هر چند خط عمليات ذخيره سازي را بروز مي كنيم كه به آن مي گوييم : ذخيره سازي مكرر
- و بعد از اتمام كار و رفع اشكالات و ... ذخيره سازي نهايي را انجام مي دهيم .
4. آزمايش برنامه و رفع اشكال
بعد از اينكه برنامه ي كد شده وارد كامپيوتر شد ، زمان آن مي رسد كه برنامه را مورد آزمايش قرار دهيم ( از طريق كامپيوتر (وقتی برنامه را اجرا می کنیم ، قبل اجرا برنامه کامپایل می شود تا خطاهای آن را نشان دهد جهت اشکال زدایی.
هدف از آزمايش برنامه اشكال زدايي است .
5. تعميم و نگه داری
درصد زيادي از هزينه هاي خرج شده براي يك برنامه كاربردي مربوط به نگه داري و ارتقاي آن است .
هدف از نگه داري : تصحيح و توسعه ، ارتقاء و بهبود برنامه بعد از نصب آن است .
نکات مهم :
نکات مرحله 1 و 2 :
دلیل اینکه گفته میشود مراحل 1 و 2 را روی کاغذ بنویسیم این است که : حتما حین الگوریتم نویسی و کد نویسی Trace کنیم تا منطق برنامه درست باشد بعد از اینکه اطمینان پیدا کردیم منطق برنامه درست است ، کد را منتقل به کامپیوتر کنیم.
چرا که در مراحل آخر که برنامه یا کامپایلر برنامه را اشکال یابی می کند خیلی سخت است که اشکال زدایی کنیم و بهتر است اشکالاتی که در آن مرحله پیش می آید در حد اشکالات تایپی باشد. برای بروز مشکلات منطقی برنامه بهتر است این توصیه را بکار بریم.
حالا سوال اینجاست که چرا هم در مرحله ی الگوریتم نویسی و هم در مرحله ی کد نویسی Trace کنیم ؟
چون ممکن است در الگوریتم نویسی برنامه جواب دهد ولی در کد نویسی نه! ممکن است تبدیل الگوریتم به کد را به درستی انجام نداده باشیم و جواب نهایی دچار اشکال شود. پس بهتر است در این مرحله هم Trace کنیم.
نکات مرحله 4 :
لازم به ذکر است که
معمولا اشتباهاتی که حین برنامه نویسی در مرحله 4 رخ می دهد 2 دسته اند :
1. دستوري (Syntax Errors ) : يعني عدم رعايت قواعد زبان برنامه نويسي يا همان اشكال در کدنویسی.
مثلا به جاي نوشتن if مي نويسيم iff كه مطمئنا برنامه اين اشتباه را به ما گوشزد مي كند .که مشکلی نداره راحت برطرف می کنیم.
2. منطقي (Semantic Errors ) : يعني قواعد زبان رعايت شده اما منطق درست نيست . كه يافتن اين مشكلات بسيار سخت و اصولي است که برای بروز چنین مشکلاتی گفته شد Trace کنیم.
مثلا در فارسي ، جمله اي مثل " من ديروز به زمين خوردند . " از هر لحاظ درست است فاعل ، فعل و ... سر جاشونن اما با دقت متوجه مي شويم كه صرف فعل مشكل دارد و اين نشان از بد فهمي مطلب دارد و نياز به يادگيري دوباره دارد ، در برنامه نويسي هم همين طور است.
مثلا برنامه نويس نمي داند كه تقسيم بر صفر در برنامه خطاست و براي جلوگيري از بروز آن شرطي نمي گذارد و مرتب با خطا روبرو مي شود ، که با دانستن این موضوع آن شرط را اضافه می کند.
نکات مرحله 5 :
مرحله ی نگهداری مرحله ی بسیار مهمی است چرا که :
اگر نیازهای جدیدی برای کاربرانی که از برنامه استفاده می کنند پیش آید برنامه نویس باید بتواند برنامه را ارتقا دهد. لازمه ی ارتقای آن این است که قبلا خیلی خوب برنامه را مستندسازی کرده باشد و توضیحات لازم را کنار کدها نوشته باشد تا به خاطر بیاورد برنامه چطور نوشته شده تا بتواند تغییرات لازمه را انجام دهد به جای اینکه بخواهد برای نیازهای جدید برنامه ای جدید بنویسد که این کار مستلزم هزینه و وقتی اضافی است.
نکته ی مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که :
هیچ وقت نمیتوان گفت برنامه 100% بی خطاست . چرا که بعضی اشکالات در زمان کاربری نمود پیدا می کنند و آن وقت باید اقدام به اشکال زدایی کنیم.
مثل ورژن های مختلف ویندوز . آنقدر برنامه بزرگ هست که هر چقدرم اشکال زدایی کنیم حتی اشکال زدایی گروهی ، الگوریتم های مختلف خطایابی ، باز برنامه ممکن است اشکال داشته باشد که در سطح کاربری اشکالات پیدا می شود و آن اشکالات را برطرف می کنیم و ورژن بعدی را معرفی می کنیم. این هم دلیل دیگری برای اهمیت مرحله ی نگهداری.
پس بهتر است حتما در حین برنامه نویسی مستندسازی داشته باشیم یعنی برنامه چطور نوشته شده ، متغیرها کدام ها هستند ، بر روی چه سیستمی کار می کند و ... در کنار کدها هم توضیحات لازم را بنویسیم تا بتوانیم به خوبی این مرحله را هم بگذرانیم.
خب بخش اول به پایان رسید. ان شاءالله در جلسه ی آینده الفبای برنامه نویسی را با هم یاد می گیریم.
موفق باشید.
برچسبها:
هدف كلي
الفباي برنامه نويسي
پس از پايان مطالعه اين بخش از فراگير انتظار مي رود كه :
از نگرشی دیگر در این بخش یاد میگیریم برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی ، اول چه مباحثی را یاد بگیریم؟
خوب وارد درس شويم .
1. نوع داده
اولین مبحثی که در هر کتاب آموزشی به سراغ یادگیری اش می روید این است که بدانید چه نوع داده هایی در آن زبان وجود دارد ؟
پـــس : 10 و 20 داده هاي ما هستند .
مثال 2. در سؤال "مرتب شده اسامي زير به طريق صعودي كدام است؟ ( علي حسين رضا محمد ) "داده كدام است؟
كليه اسامي كه سؤال مطرح كرده است و به ما مي دهد تا رويشان پردازش كنيم براي ما داده محسوب مي شوند .
داده متغير به كد برنامه بر مي گردد و از نكته در مي يابيم كه : هر داده اي كه ممكن است در طول برنامه بخواهيم مقدار آن را تغيير دهيم ، براي آن مقادير، محلي از حافظه را اشغال و براي آن نامي انتخاب مي كنيم ، كه هر وقت بخواهيم بتوانيم با نامِ آن، به محتويات آن دسترسي داشته باشيم و يا محتويات را تغيير دهيم .
اما داده متغير هم 2 نوع دارد :
این بخش را با یک سوال به خاتمه می رسانم که مشخص می کند چقدر مفاهیم بالا را یاد گرفته اید .
"ما داده های مختلفی داريم : چون ممكن است يكبار سؤال طوري باشد كه داده از طريق برنامه به محيط اجرا ، وارد شود و يكبار ممكن است داده از طريق كاربر به برنامه و محيط اجر وارد شود ."
موفق باشید.
برچسبها:
2. نحوه ي ورود و ارسال داده و اطلاعات
ارسال اطلاعات : منظور اين است كه آن زبان با چه دستوري اطلاعات را در محيط اجرا نمايش مي دهد ؟
3. قرار دادن مقادير در متغير ها
4. عبارات كنترلي
مرحله ی بعد دانستن راجع به عبارات کنترلی است . که در جلسه ی بعد اختصاصا به این موضوع می پردازیم.
5. محاسبات رياضي
1. پرانتز ()
سوالات مطرح در این مبحث :
3. چرا باید الویت عملگرها را بدانیم ؟ موقع انجام محاسبات ، برای داشتن مقدار مورد نظر، بايد بدانیم برنامه چگونه برای محاسبه ، مساله را می خواند.
4. منظور از تقسيم ، تقسيم صحيح ، باقي مانده چیست ؟
باقي مانده Mod: باقیمانده را به ما میدهد. یعنی 3mod2 ميشود 1 = خروجی این عملگر در این مساله 1 است.
3*2=6
2^6 =36
2-36=34
در برنامه نویسی باید همان راه اصلي "اولويت بندي " را بكار ببريم .چرا که برنامه به این روش مساله را حل می کند.
بين اين دو عملگر {* و - }، {* و دو عدد طرفين آن } اولويت دارد حالا شد 3-12=9
موضوع آخری که در یادگیری هر زبانی باید دانست عملگرهای مقایسه ای هستند. باید بدانیم در آن زبان چه عملگرهای مقایسه ای وجود دارد؟ چرا که این عملگرها در عبارات کنترلی بکار می روند و اگر آنها را ندانیم نمی توانیم شرط ها را بنویسیم. عملگرهای مقایسه ای در حالت پایه اینها هستند.
با این موضوع معنی صحبت اول بخش دوم رو می فهمید که گفتم :
«اصل الفبا، يك مطلب است اما نوع دستور ، اسم دستور ، نحوه به كارگيري دستور و ... هر برنامه با يكديگر متفاوت است .»
مثلا علامت <> در زبان QBASIC به معنای مخالف بودن است .
علامت =! در زبان JAVA هم به معنای مخالف بودن است.
هر دو یک مفهوم را می رسانند یعنی اصل الفبا یکی است فقط شکل دستور فرق می کند.
به همین دلیل وقتی شما مفاهیم و کاربرد مفاهیم را یاد بگیرید در هر زبانی به سادگی می توانید کد بنویسید.
مثلا در الگوریتم ، شرطی دارید که شرط می گوید اگر مخالف مقداری بود عملیات 1 انجام شود.
در کد نویسی فقط به دنبال علامت مخالف بودن می گردید و درگیر مسائل دیگر نمی شوید.
موضوع عملگرها بسیار دقیق و کاربردی هستند به همین دلیل در یک جلسه به طور کامل به آنها می پردازیم.
خب الفبای برنامه نویسی همین 6 موضوع می باشد. برای یادگیری هر زبانی ابتدا به سراغ این 6 موضوع می رویم تا بتوانیم با آن زبان به سادگی برنامه بنویسیم. یادگیری موضوعات دیگر وقتی ضرورت دارد که در حین برنامه نویسی به آن ها نیاز پیدا کرده ایم در غیر اینصورت لزومی ندارد در ابتدا آنها را یاد بگیریم.
در اینجا بحث جلسه ی 4 به پایان می رسد، در جلسه ی بعد به موضوع عبارات کنترلی- که مهم ترین بخش هر زبان برنامه نویسی است – می پردازیم.
موفق باشید.
برچسبها:
در هر مساله ای حداقل با يك عبارت كنترلي روبرو مي شويد پس تسلط در اين قسمت بسیار اهمیت دارد.
1.عبارات شرطي
حالت اول شرط
و كد آن در زبان QBASIC مي شود :
براي شرط ها در هر زبان برنامه نویسی مي گوييم :
اگر شرط درست بود پس : اين سري كارها
انجام شوند و تمام .
نکته 1 : در هر زباني يادتان باشد If با تمام متعلقاتش جدا شود و بعد از تمام شدن حتماً پايان زده شود.
نکته 2 : هميشه در قسمت عبارات كنترلي سعي كنيد بعد از كد دستور ، عمليات را با يك Tab زدن شروع كنيد تا حالت تورفتگي ايجاد شود برای اینکه خوانايي برنامه بيشتر شود.
و كد آن مي شود :
و كد برنامه آن مي شود :
Else
كارهايي كه در صورت نادرست بودن تمام شرط هاي
بالا بايد صورت بگيرند .
End if .
نكته ی خیلی مهم :
پس نتيجه اينكه : IF در واقع تلاش و گذر براي رسيدن به حالت درست است .
توجه داشته باشيد كه براي قسمت Else نياز به شرط نمي باشد و در صورتي كه شروط قبل نادرست باشند اين قسمت اجرا مي شود.
2.تکرار یا حلقه
حلقه ها براي تكرار يك يا چند عبارت به كار مي روند.
1/for … next
مقدار تغيير شمارنده step مقدار نهايي to مقدار اوليه = متغير شمارنده for
عباراتي كه بايد تكرار شوند
متغير شمارنده next
این کد و الگوریتم منظورشان این است که : آنقدر شرط تکرار شود که شمارنده به حد نهایی خود برسد.
2/Do… Loop
شکل کد آن :
شرط DO WHILE
عباراتی که باید تکرار شود
LOOP
شکل فلوچارت آن :
این کدها و الگوریتم منظورشان این است که : تا وقتی که شرط درست است تکرار شو.
کاملا واضح است که این دو نوع حلقه تفاوتشان در بررسی شرط است. وقتی در الگوریتم بررسی شرط اهمیت داشت از نوع 2 حلقه استفاده می کنیم و اگر در الگوریتم بررسی شرط مطرح نبود از نوع 1 حلقه استفاده می کنیم.
این موضوعات را در حل مساله بهتر می فهمید. درک عمیق این مطالب بماند برای جلسات حل مساله.
برچسبها:
موضوع آخری که در یادگیری هر زبانی باید دانست عملگرهای مقایسه ای هستند. باید بدانیم در آن زبان چه عملگرهای مقایسه ای وجود دارد؟ چرا که این عملگرها در عبارات کنترلی بکار می روند و اگر آنها را ندانیم نمی توانیم شرط ها را بنویسیم. عملگرهای مقایسه ای در حالت پایه اینها هستند.
با این موضوع معنی صحبت اول بخش دوم رو می فهمید که گفتم :
«اصل الفبا، يك مطلب است اما نوع دستور ، اسم دستور ، نحوه به كارگيري دستور و ... هر برنامه با يكديگر متفاوت است .»
مثلا علامت <> در زبان QBASIC به معنای مخالف بودن است .
علامت =! در زبان JAVA هم به معنای مخالف بودن است.
هر دو یک مفهوم را می رسانند یعنی اصل الفبا یکی است فقط شکل دستور فرق می کند.
به همین دلیل وقتی شما مفاهیم و کاربرد مفاهیم را یاد بگیرید در هر زبانی به سادگی می توانید کد بنویسید.
مثلا در الگوریتم ، شرطی دارید که شرط می گوید اگر مخالف مقداری بود عملیات 1 انجام شود.
در کد نویسی فقط به دنبال علامت مخالف بودن می گردید و درگیر مسائل دیگر نمی شوید.
اين عملگر ها براي مقايسه ي مقادير عددي و رشته اي به كار مي روند و در واقع آمده اند تا نشان دهند عبارت ارزش درستی دارد یا نه ؟
مثلا :
Pass$ <> Password$
این عبارت کدی است از زبان QBASIC و با توجه به جدول بدین معنی است که متغیر رشته ای Pass با متغیر رشته ای Password مخالف است یا نه ؟ در واقع شرطی است که مخالف بودن را بررسی می کند.
- عملگر منطقی
دسته ي ديگر از عملگر هايمان ، عملگر هاي منطقي است در هر زباني اين عملگر ها يك اسمي دارند ولي همانطور که گفتم دانستن مفهوم مهم است.
ما در QBASIC عملگر هاي منطقي And, or , not را داريم كه همين مفهوم در زبان هاي ديگر هم هست .
عملگر AND , OR : ترکیب عبارات منطقی است.
عملگر NOT: برای معکوس کردن ارزش یک عبارت منطقی به کار می رود.
اين عبارات در عبارات كنترلي بيشتر ديده مي شود . و شيوه اي كه به شما كمك مي كند تا براحتي بتوانيد از اين عملگر ها استفاده كنيد این است که :
1.معادل شرط
هر بار كه به شرطي برخوردید و از اين عملگر ها در آن استفاده شده بود ، اگر شرط درست بود به جای آن شرط ، 1 بگذارید و اگر نادرست بود صفر بگذارید.
2.معادل عملگر
AND را مساوی با «ضرب یا و » بدانید.
OR را مساوی با «جمع یا یا» بدانید.
NOT رو هم قرینه کننده بدانید.
3.ریاضیات عملگرهای منطقی
این ریاضیات مثل همان ریاضی خودمان هست به جز 1+1.
با استفاده از 2 نکته ی بالا شرط ها به عبارات زیر تبدیل میشود که جواب هر کدام به قرار زیر است :
1*1=1 1*0=0 0*1=0
1+1=؟ 1+0=1 0+1=1
خب حاصل 1+1 چند میشود؟ همانطور که گفتم مثل ریاضیات خودمان عمل می کنیم . 1+1 می شود 2. اما در برنامه نویسی 2 نداریم پس خانه ی پر یعنی 1 را در نظر می گیریم. پس 1+1 در برنامه نویسی میشود 1.
مثال :
Name$="maryam"
If (name$ =="maryam" or name$=="mona") then A
Else
B
حاصل پرانتز را حساب می کنیم . جواب میشود 1 .
1 هم یعنی درست بودن. پس شرط درست است و برقرار. در نتیجه خط اول اجرا میشود و A جواب نهایی خواهد بود.
برچسبها:
برنامه های ویرایش ویدئو امکان ایجاد , برش واضافه کردن جلوه های ویژه به فایل های تصویری را برای شما فراهم می کنند. چه بخواهید یک ویرایش ساده برای ویدئوی خانگی خود داشته باشید و یا یک کلیپ حرفه ای برای انتشار در محیط وب بسازید به ابزاری قدرتمند و کاملی در این زمینه نیاز دارید. در این مقاله به معرفی ۱۰ برنامه رایگان برای ویرایش تصاویر ویدئویی می پردازیم.
برچسبها:
برچسبها:
اگر کمی زمان را به عقب باز گردانیم ؛ متوجه می شویم که در گذشته نه چندان دور یکی از بهترین روش های موجود پیش روی ما جهت فروش هر چه بیش تر محصولات یا معرفی خدمات ؛ فقط و فقط شیوه بازاریابی مستقیم بود و ارتباط مستقیم با مشتریان حرف نخست را می زد ! حال باید اذعان کرد که یکی از ابزارهایی که ارتباط مستقیم با مشتریان را به صورت کاملا هدفمند برای ما به ارمغان می آورد ؛ تبلیغات کالا و یا معرفی خدمات ما به یاری پیامک ( اس ام اس ) است.به جد می توان گفت که ؛ با کمک سرویس های ارائه دهنده پیام کوتاه عمل ترغیب مشتریان با درصد بالاتری میسر می شود و همین طور نیز می توان از این راه برای ارتباط با مشتریان فعلی نیز بهره برد.دیگر در روی این کره خاکی کم تر انسانی یافت می شود که از یک خط سیم کارت و گوشی همراه بهره نبرد !!! بنابراین دامنه تبلیغات و معرفی شما به وسیله سامانه های پیامکی بسیار وسیع می باشند.یکی از برترین سامانه های پیامکی موجود ؛ Bulk.ir است که به شما این امکان را می دهد که با سادگی این ارتباط موثر را با مشتریان خود برقرار نمایید.
اگر خیلی خلاصه بخواهم Bulk.ir ؛ را به شما معرفی کنم باید در چند سطر بنویسم که ؛ Bulk.ir سامانه ای رایگان برای ارسال پیام کوتاه انبوه است و پایین ترین تعرفه ارسال پیامک را ارائه می کند. در کنار عضویت رایگان و تعرفه ارزان، بهترین بانک های شماره موبایل برای ارسال شهری، ارسال بر اساس پیش شماره، ارسال به کدپستی، ارسال بر اساس سن و جنسیت و ارسال به مشاغل و اصناف در سامانه وجود دارد.
اما شاید برای شما این سوال پیش آید که میان این خیل عظیم شرکت ها و سامانه های ارائه دهنده ارسال پیامک ؛ چرا سرویس Bulk.ir می تواند گزینه متفاوت تری باشد !؟
پاسخ این سوال در امکانات بسیار خوب و گسترده ای است که Bulk.ir برای شما به ارمغان می آورد.
- ساده ترین و آسان ترین راه ارسال پیامک در این سیستم استفاده از ابزار ارسال پیامک می باشد.این ابزار تعبیه شده ؛ برای فرستادن پیام کوتاه به افرادی است که شماره موبایل آن ها را در اختیار دارید. می توانید شماره های مخاطبان را تایپ کنید، از فایل اکسل یا فایل متنی ایمپورت کنید و یا از شماره هایی که قبلاً در دفترچه تلفن ذخیره کرده اید استفاده کنید.
- اما ارسال شهری چیست !؟
این ابزار برای ارسال پیامک به ساکنان یک شهر خاص است. اطلاعات مشترکین همراه اول و ایرانسل در بانک شهری سامانه موجود است و برای ارسال می توانید بر اساس شهر، اپراتور و نوع خط، مخاطبان خود را انتخاب کنید. بانکی که در ارسال شهری استفاده می شود تمامی شهرهای کشور را پوشش داده و ۴۵ میلیون شماره از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل دارد.
- ابزار بعدی ؛ ابزار ارسال کدپستی ؛ است.با استفاده از این ابزار می توانید به ساکنان یک منطقه خاص از هر شهر پیامک ارسال کنید. شماره هایی مشترکین تلفن همراه بر اساس کدپستی محل سکونت آن ها در بانک کدپستی سامانه موجود است بنابراین برای ارسال به یک محدوده خاص کافیست ۳ تا ۵ رقم ابتدای کدپستی منطقه مورد نظر را بدانید.
- آیا با کمک Bulk.ir ؛ می توان به صاحبان مشاغل و اصناف کشور نیز پیامک فرستاد !؟
ابزار ارسال شغلی برای ارسال پیامک به صاحبان مشاغل و اصناف کشور است. تاکنون بانک های متفاوتی از شماره های مشاغل منتشر شده که هیچ یک منبع رسمی نداشته و در نتیجه بروزرسانی نداشته اند. بانک موبایل مشاغل و اصناف این سامانه، به طور اختصاصی و از روش های صحیح تهیه شده بنابراین از نظر صحت شماره ها، تعداد شماره ها، کیفیت دسته بندی و بروز رسانی بی نظیر و استثنایی است.
- ابزار ارسال سن و جنسیت :
ساده ترین راهکار برای بالا بردن بازدهی در ارسال های تبلیغاتی، محدود کردن مخاطبان به گروه های خاص سنی یا تمرکز بر روی جنسیت آن ها است. این ابزار تفکیک خوبی از شماره های مشترکین تلفن همراه بر اساس گروه های سنی و جنسیتی ارائه می کند. با در اختیار داشتن این شماره ها و تهیه محتوای مناسب برای هر گروه از مخاطبان می توانید پیامک های اثربخش و تبلیغات مؤثرتری داشته باشید.
- ارسال رنجی چیست ؟!
این ابزار برای ارسال پیام کوتاه به شماره های فعال از دامنه یک پیش شماره خاص است. شماره هایی که پیش شماره یکسان دارند اغلب در یک شهر و یا محدوده مشخص ساکن هستند بنابراین با استفاده از ارسال رنجی می توانید مخاطبان را بر اساس پیش شماره های آن ها دسته بندی کرده و قشر بهتری را برای تبلیغات انتخاب کنید.
- آیا قیمت تعرفه های Bulk.ir ؛ مقرون به صرفه است ؟!
تعرفه هایی که طبق سیاست های این سامانه تثبیت شده اند ؛ به شرح زیر می باشند :
- تعرفه ارسال پیامک ثابت است و به مقدار خرید اعتبار بستگی ندارد.
- تعرفه ارسال پیامک فارسی به همراه اول ۷۰ ریال و ایرانسل ۸۰ ریال می باشد.
- تعرفه ارسال پیامک لاتین به همراه اول ۱۷۵ ریال و ایرانسل ۲۰۰ ریال می باشد.
- ۸% مالیات بر ارزش افزوده به مبالغ فوق افزوده می شود.
- اعتبار قیمت های فوق تا پایان سال ۱۳۹۳ می باشد.
برچسبها:
نام کتاب : آموزش جامع جاوا اسکریپت
نویسنده : هادی احمدی
ناشر : پارس بوک
زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : ۱۸۰
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : ۲,۸۵۰ کیلوبایت
توضیحات : جاوااسکریپت زبان برنامه نویسی اسکریپت مبتی بر اشیاء است که توسط NetScape تولید شدهاست. این زبان، یک زبان شیگرا است که بر اساس استاندارد ECMA-262 Edition 3 نوشته شدهاست. علیرغم اشتباه عمومی، زبان جاوا اسکریت با زبان جاوا ارتباطی ندارد، اگر چه ساختار این زبان به سی پلاس پلاس(++C) و جاوا شباهت دارد؛ که این امر برای یادگیری آسان در نظر گرفته شدهاست. از همینرو دستورهای متداول مانند if, for, try..catch ,”while” و… در این زبان هم یافت میگردند. این زبان میتواند هم به صورت ساخت یافته و هم به صورت شی گرا مورد استفاده قرار گیرد. در این زبان اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته میشوند، بر خلاف جاوا. بعد از ساخته شدن یک شی به روش فوق، این شی میتواند به عنوان نمونهای برای ساخته شدن اشیاء مشابه مورد استفاده قرار گیرد. به علت این قابلیت زبان جاوااسکریپت برای ساختن نمونه از سیستم مناسب میباشد. کاربرد گسترده این زبان در سایتها و صفحات اینترنی میباشد و به کمک این زبان میتوان به اشیاء داخل صفحات HTML دسترسی پیدا کرد و آنها را تغییر داد. به همین علت برای پویا نمایی در سمت کاربر، از این زبان استفاده میشود.
برچسبها:
به گزارش ، گزارش آی تی به نقل از خبرگزاری ایسنا حضور زنان در عرصه فناوری اطلاعات به سرعت در حال افزایش است و زنان بسیار موفقی در سطوح بالای این صنعت مشغول فعالیت هستند.
آریانا هافینگتون، ملیسا مایر و کاترین کوک بعضی از زنانی هستند که موفق به راهاندازی کسبوکارهای پررونق در اینترنت یا پیشبرد ایدههای خلاق و جذاب شدهاند.
زنان در مقایسه با مردان شمار کمتری از کارآفرینان و شاغلان در حرفههای مرتبط با اینترنت و فناوری را تشکیل میدهند، اما زنان موفق و تحولآفرین در این عرصه شمار چشمگیری دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا میشویم:
برچسبها:
اپل در مراسم دیشب، صدها قابلیت جدید و کاربردی را در دو سیستم عامل iOS و OS X معرفی کرد، یکی از مهمترین آنها، Swift است. از این پس نام Swift را بسیار خواهید شنید چرا که توسعهدهندگان از آن برای تولید اپلیکیشنهای تحت iOS و OS X استفاده خواهند کرد.
برچسبها:
مطلبی که میخوانید، قسمت اول از سری مقالاتی است که قرار است به شما کمک کند «طراحی وب» را بدون کوهکندن و خون و خونریزی! بیاموزید و یک بار برای همیشه، بر مشکلاتی که باعث شده است دنبال یادگیری طراحی وب نروید، غلبه کنید. پس اگر تصمیم خود را گرفتهاید و میخواهید با صرف کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن طراح وب شوید، با مجله اینترنتی گویا آیتی همراه شوید.
برچسبها:
برچسبها:
در این مقاله، شما با نحوه فهمیدن رنگ این کدها به کمک کدهای RGB را فراخواهید گرفت.
برچسبها:
برچسبها:
این کتابی که نوشتم حاصل زحمات چند ساله ی بنده است. روز اولی که برنامه نویسی php رو شروع کردم منبع خوبی برای php نبود و من به سختی تونستم یاد بگیرم. از همون روز اول گفتم اگه بتونم php رو باد بگیرم. بعد از مدتی از یادگیری php اطلاعاتم را در قالب یک کتاب منتشر خواهم کرد. کتاب قبلی را در مورد php با نام آموزش php به زبان ساده منتشر کردم و استقبال خوبی داشت. این کتابم هم خیلی کار مبتدی ها که به php علاقه دارن رو راه می اندازه. چون خیلی ساده توضیح دادم و مطمئنم که همه می تونن مطالب این کتاب رو بفهمن . و براشون سخت نیست. همیشه اعتقاد داشتم که هر فردی باید توی جامعه نسبت به جامعه اش احساس وظیفه کنه . ما توی کشورمون چند صد هزار تا مهندس و دکتر و تحصیل کرده و نخبه داریم اگه هر کی بیاد و در ماه یک صفحه مطلب هم بنویسه و در اینترنت منتشر کن. ما میلیون ها مطلب آموزشی در اینترنت خواهیم داشت و این به گسترش علم در جامعه کمک زیادی میکنه. و همه از این موضوع سود خواهیم برد.
این کتاب به بحث های مقدماتی php و دستورات شرطی و .. گرفته تا بحث بانک اطلاعاتی mysql و شی گرایی در php پرداخته است.
برای دانلود و دیدن عنوان مطالب کتاب به ادامه مطلب بروید.
[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
برچسبها:
برای ثبت دامین .ir شما اول به سایت nic.ir میری که دولتی هست و مالکیتش میشه برای شما. بعد باید بری یک هاست گیر بیاری و dns سرور اون هاست را داشته باشی. مثلا dns server سایت گیگفا:
ns1.gigfa.com
ns2.gigfa.com
بعد از اون باید چند ساعت یا یکی دو روز صبر کنی که dns server هاست شما تایید بشه.
بعد که تایید شد. پیامی در قسمت یوذر شما در سایت nic.ir یا برای برای ایمیل شما میاد مبنی بر اینکه dns server هاست شما تایید شد. می توانید از این سایت هم استفاده کنید:
http://www.intodns.com/
دامین خود را وارد کنید تا از تایید dns server مطلع شوید.
سپس به یوذر خود در هاستتون لوگین می شوید:
cpanel.gigfa.com
وارد کنترل پنل میشی. اگه Cpanel X3 بود روی آیکن زیر کلیک میکنی:
Addon Domains
در قسمت New Domain Name: نام دامین خود را وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید. پس از ثبت دامین در این قسمت باید یه چند ساعتی صبر کنید.
حالا باید در قسمت Online File Manager یعنی آیکن زیر کلیک کنید:
اگر دامین شما مثلاً pachenar.ir بود پوشه ای با همین نام در این قسمت بوجود می آید. که می توانید فایل های سایت خود را در این قسمت آپلود کنید. که اگر فایلی با نام index.php بسازید فایل اصلی سایت شما می شود.
برچسبها:
مثلاً یک برنامه ی php نوشتیم و میخوایم توی notepad++ رنگی باشه و وقتی داخل برنامه ی ورد کپی می کنیم. به همون صورت رنگی نمایش داده بشه. حتی می توانیم به کمک همین برنامه ی notepad++ کد مورد نظر را به صورت فایل html رنگی در بیاریم.
برنامه ی notepad++ را باز کنید.
به منوی plugins رفته سپس زیر منوی NppExport
برای کپی کد مورد نظر ، داخل ورد ، گزینه ی Copy RTF to clipboard را بزنید. و سپس داخل یک برنامه ی Word Pad یا word بچسبانید.
و برای ایجاد فایل html و word هم گزینه های دیگه ای در این قسمت وجود دارد.
شاید بخواهید به کدهاتون استایل بدید. و در واقع اندازه و رنگ کدها را تغییر بدید. برای این کار کارهای زیر را انجام بدید:
به منوی settings رفته و زیر منوی style configurator را انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده در سمت چپ در قسمت language زبان مثلاً php را انتخاب کنید.و استایل مورد نظر را وارد کنید. در قسمت style همه ی این گزینه ها را انتخاب کنید و نوع فونت و اندازه و ... را طبق اون استایل اصلی تغییر دهید.
نمونه ی یک برنامه ی رنگی شده:
برچسبها:
امروز قالب وبلاگم رو عوض کردم. یک قالب نوشتم که گرافیک بهتری داشته باشه. این قالب از نظر استاندارد w3c مشکلی نداره و با سایت http://validator.w3.org/ بررسیش کردم و مشکلی نداشت. چون برخی از دستورات بلاگ اسکای قدیمی هست چند تا اخطار میده ولی کدهایی که من نوشتم مشکلی از لحاظ استاندارد نداره. و سعی کردم سئو رو هم رعایت کنم. برای اینکه جستجوگرش فعال بشه در قسمت نمای وبلاگ به قسمت ابزارک ها بروید و جستجو را فعال کنید دیگر امکانات مثل تقویم را هم می توانید در قسمت برنامه های جانبی فعال کنید. این قالب همه ی تگ های بلاگ اسکای رو تقریباً پشتیبانی میکنه. و برعکس برخی قالب ها که وقتی در قسمت ویرایش وارد میکنید این قالب دیگه اخطاری نمیده. قسمت اشتراک در فرندفا رو جایگزین دیگر شبکه های اجتماعی خارجی کردم. اسلاید شویی که برای قالب گذاشتم همان اسلاید شویی هست که طریقه ی ساختش رو توی کتاب آموزش سریع و آسان جی کوئری آموزش دادم.
اگر هر اشکالی در قالب دیدید بهم بگید تا اصلاح کنم.
دانلود قالب وبلاگ برنامه نویسی
برچسبها:
داشتم با مرورگر کروم کار میکردم. برخی مواقع وقتی میبینم سایتم رنگش مناسب نیست یا فلان عنصر رو کم داره یا نوع و اندازه ی فونت مناسب نیست روی عنصر در مرورگر کروم راست کلیک میکنم و گزینه ی Inspect element را انتخاب میکنم. راحت میتونی عنصرت رو تغییر بدی یا اگه متن بود رنگ و اندازه و نوعش رو تغییر بدی. و یا اون عنصر مورد نظر را حذف کنی و به جاش چیز دیگه بیاری. اینطوری میتونی یه پیش نمایش از تغییراتت ببینی. ولی خب یه بار پیش میاد بخوای از این تغییراتی که انجام دادی یه عکس بگیری. میتونی از افزونه ی Full Page Screen Capture که مخصوص مرورگر کروم هست استفاده کنی. وقتی روی لینک زیر کلیک کردید بعد در پنجره ی باز شده روی دکمه ی سبز رنگ اضافه شد به کروم یا add to chrome کلیک کنید.
برچسبها:
خیلی ها بهم میگن چطوری می توانیم برنامه نویسی یاد بگیریم؟ در جواب بایدبگم خیلی ها توقع دارن با خوندن کتاب و دیدن فیلم های آموزش برنامه نویسی، برنامه نویس بشن ولی اصلاً اینطوری نیست. قدم اول خواندن کتاب و دیدن فیلم های آموزش برنامه نویسی هست که من فیلم رو هم پیشنهاد نمیکنم برنامه نویس باید پر حوصله باشه نه اینکه از روی تنبلی بره سراغ فیلم . فیلم برای آموزش مثلاً فتوشاپ هست . شما میتونی از همین کتاب هایی که به زبان انگلیسی و فارسی در اینترنت موجود هست هم استفاده کنی و آموزش های دیگه که روی وبلاگ های انگلیسی و فارسی هست . و مقدمات و یه سری مباحث رو یاد بگیری و بعد برای اینکه واقعاً بتونی برنامه نویس بشی و هر چی بهت گفتن بنویسی باید در عمل کار کنی. یعنی یه پروژه برای خودت انتخاب بکنی هر چند ساده و روش کار کنی . تا عملی کار نکنی برنامه نویس نمیشی.مثلاً یه پروژه ی ساده بگیر و اون چیزایی که از کتاب ها و سایت های آموزشی یاد گرفتی را در ساختش استفاده کن. و اون چیزایی هم که بلد نیستی رو بگرد توی اینترنت پیدا کن یا از کسی بپرس. و همینطوری ادامه بده. اگه شما خیلی ام حرفه ای بشی بازم به آموزش نیاز داری و هر روز باید علمت به روز بشه و با تکنولوژی های جدید آشنا بشی. بعد که احساس کردی میتونی برنامه نویسی کنی و کاری بهت بدن میتونی انجام بدی . برو کار مشتری رو قبول کن هر بار که برای مشتری کار انجام بدی تجربه ات بیشتر میشه.
نکته ی مهمی که باید بگم . برای برنامه نویس شدن استعداد و علاقه و حوصله و تلاش خیلی مهمه. آدم کم حوصله بدرد برنامه نویسی نمیخوره. چون هر بار ممکنه شما در کار با مشکل روبرو بشی.
امیدورام موفق باشید.
برچسبها:
دراین درس براتون مطلبی رو در رابطه با مخفف سازی و ایجاد توضیح برای یک کلمه مخفف شده آماده کردم. مطلب جالبیه. برای مطالعه به ادامه مراجعه کنید.
برچسبها:
در این پست مطلبی در رابطه با نقل قول ایجاد کردن و نحوه کار با تگ blockquote رو براتون اماده کردم که امید وارم استفاده کنید.
برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.
برچسبها:
در این درس در مورد زیر خط دار کردن متن و همچنین خط کشیدن بر روی یک مطلب دیگر مطلبی رو آماده کردم. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.
برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.
برچسبها:
سلام
در این درس در مورد نحوه گذاشتن عکس براتون مطلبی رو آماده کردم.
برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.
برچسبها:
در این جلسه در براتون مطلبی رو در مورد نحوه ایجاد جدول در وب سایت اماده کردم که امیدوارم براتون کاربردی باشه.
برای مشاهده به ادامه مطلب برید...
برچسبها:
میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام برهمه مسلمانان جهان مبارک
در این درس مطالبی در مورد ایجاد لیست ها آماده کردم که ازتون دعوت می کنم برای دیدن اون به ادامه مطلب برید.
برچسبها:
در این درس در مورد قالب بندی یا ناحیه بندی در صفحات وب براتون مطلبی رو اماده کردم. این بخش مربوط به تگ DIV هست و جزء مباحث مهم در طراحی صفحات وب سایت به حساب میاد. این قسمتو با دقت مطالعه کنید.
باتشکر.
برچسبها:
در این درس مطلبی رو در مورد span اماده کردم که امید وارم مورد استفاده قرار بگیره.
باتشکر از بازدید شما.
برچسبها:
کم کم به درس های آخر از مبحث HTML نزدیک میشیم. بعد از مطالعه وتمرین در مورد تگ های مختلف HTML نوبت به این میرسه تا مطالبی در مورد قالب بندی وب سایت براتون بذارم تا بتونید از آموزش هایی که دیدید برای طراحی یک صفحه ساده و با قابلیت مناسب استفاده کنید.
برای مشاهده این درس به ادامه مطلب مراجعه کنید.
با تشکر از بازدید شما.
برچسبها:
در این درس میپردازیم به مطالبی در رابطه با خاصیت فرم ها در HTML و نحوه ارتباط با بازدید کننده و دریافت اطلاعات و ارسال آنها به سرور و ...
برای مشاهده اطلاعات به ادامه مطلب برید.
برچسبها:
کد:
session_start();
mysql_select_db("dbname");
mysql_connect("localhost", "root", "password");
$result = mysql_query("select * from tblname ");
$num = mysql_num_rows($result);
$i = 0;
while ($rows = mysql_fetch_assoc($result))
{
$i++;
echo '
}
?>
توضیحات:
اول به سرور متصل شدیم و بعد به دیتا بیس و بعد هم به جدولی به نام tblname متصل شدیم.
بعد از متصل گفتیم فیلد های با نام های id,nameو family را برای ما echo کن یعنی نمایش بده.
برای تکرار این فرایند از تابع while استفاده کردیم.
توجه: برای یادگیری زبان php بهتره که از فیلم های آموزشی استفاده کنید .
برچسبها:
کد:
session_start();
mysql_select_db("dbname");
mysql_connect("localhost", "root", "password");
if(isset($_GET['submit']))
{
$result = mysql_query("INSERT* FROM tblname (id, name, family) values ('".$_GET['id']."','".$_GET."'['name']."','".$_GET['family']/"')");
if($result)
$_SESSION['msg']='پیام ثبت شد';
else
$_SESSION['msg']='پیام ثبت نشد';
header("location:index.php");
}
?>
توضیحات:
اول به سرور متصل شدیم و بعد به دیتا بیس و بعد هم به جدولی به نام tblname متصل شدیم.
بعد پنجم گفتیم که اگر زمانی روی دکمه submit کلیک شد عملیات زیر را انجام بده.
و بعد به جدول متصل و اطلاعات را درون جدول وارد می کند.
فرم به شکل زیر است...!
کد فرم به شکل زیر است:
< form action="" method="get">
< input type="text" name="id" value="id">
< input type="text" name="name" value="name">
< input type="text" name="family" value="family">
< input type="submit" name="submit" value="submit">
< /form>
توجه: برای یادگیری زبان php بهتره که از فیلم های آموزشی استفاده کنید .
برچسبها:
کد:
session_start();
mysql_select_db("dbname");
mysql_connect("localhost", "root", "password");
if(isset($_GET['submit']))
{
$result = mysql_query("delete from tblname were id=".$_GET['id'].");
if($result)
$_SESSION['msg']='پیام حذف شد';
else
$_SESSION['msg']='پیام حذف نشد';
header("location:index.php");
}
?>
توضیحات:
اول به سرور متصل شدیم و بعد به دیتا بیس و بعد هم به جدولی به نام tblname متصل شدیم.
بعد پنجم گفتیم که اگر زمانی روی دکمه submit کلیک شد عملیات زیر را انجام بده.
و بعد به جدول متصل و با id مشخصی اطلاعات درون جدول را حذف می کند.
برای ایجاد دکمه حذف از کد زیر استفاده میکنیم:
< a href="delete.php?id='.$rows['id'].'">حذف< /a>
توجه: برای یادگیری زبان php بهتره که از فیلم های آموزشی استفاده کنید .
برچسبها:
برای نمایش عکس ها درون یک پوشه در سرور با php ار کد زیر استفاده می کنیم:
//ایجاد یک تابع
function getFileList($folderName, $fileType = "")
{
if (substr($folderName, strlen($folderName) - 1) != "/") {
$folderName .= '/';
}
foreach (glob($folderName . '' . $fileType) as $filename) {
if (is_dir($filename)) {
$type = 'folder';
} else {
$type = 'file';
}
//اگر پوشه user-upload انتخاب شد
if($dir = opendir("user-upload"))
$i=0;
{
//حلقه تکرار
while(($file = readdir($dir))!== false)
{
$i++;
//نمایش عکس ها در این قسمت
echo '
< img id="ul" src="user-upload/'.$file.'" style="width:100px;
height:100px;">';
}
}
}
}
// اتصال به تابع
getFileList('user-upload'); // نمایش تمامی فایلها درون پوشه
?>
برچسبها:
برای دریافت سورس کد پی اچ پی php کلیک کنید.
برچسبها:
دانلود پرژه cms به زبان php برای شما اماده دانلود کردم .یکم مشکل داره سعی می کنم تو ورژن های دیگه براتون دردست کنم.
حجم فایل:1.1 Mb
برچسبها:
با پیشرفت علم تمامی سیستم های که در خانه یا محل کار در اختیار داریم به اینترنت متصل می باشد.
مانند : کامپیوتر و لبتاب شخصی ، کوشی و تبلت ، تلوزیون .
و همیشه و همه جا اینترنت در اختیار مردم قرار دارد.
این عامل خوش آیند است ، اما خطرات ناشی از به صرقت رفتن اطلاعات شخصی توسط هکرهای مخرب (کراکر) و سود جو باعث نا ارامی چند خانواده می شود. و همچنین می توان گفت کلاه برداری بانکی توسط سایت ها و فروشگاه های اینترنتی در داخل و خارج از کشور انجام می شود.
نکته:فروشگاه های که نماد اعتماد ندارند به هیچ گاه کالای را خریداری نکنید ، این زمانی بیان می شود که از طریق کارت های عضو شتاب اینترنتی کالای را خریداری کرد.
یک توصیه مهم:برای خرید اینترنتی توسط کارت های عضو شتاب ، از کارتی استفاده کنید که، موجودی شما اندازه خرید شما باشد.
دلایل: تمامی اطلاعات شما اعم از رمز اینترنتی - کد cvv2 و شماره کارت در دیتابیس سایت ثبت می شود.
بهترین و معروفترین سایت برای خردید کالا های اینترنتی سایت دی جی کالا می باشد.
در بیشتر تلفن های همراه (موبایل و تبلت هوشمند) نرم افزار ها اجتماعی نصب می شود که توسط افراد ناشناس فایل های غیر اخلاقی را برای کاربران تلفن هوشمند در اختیار می گذارند ، که تهدید بزرگی برای جامعه است. اینترنت و نرم افزار های غیر اخلاقی تیری است که از طرف دشمن برای جوانان ایرانی شلیک می شود.
برای مقابله در برابر جنگ نرم به فرزندانمان روش استفاده درست و سالم از اینترنت را اموزش بدهیم تا به دام دشمن (جنگ نرم) نیافتند.
دشمن همیشه از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی می خواهند جوانان و فرزندان عزیز و پاک ما را به بیراهه بکشند ، و به اهداف نادرست خود برسند.
برچسبها:
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
خبرنامه وب سایت:
آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 13212
تعداد مطالب : 101
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1