لطفا از تمام مطالب ديدن فرماييد.
تاريخ : دو شنبه 19 بهمن 1398برچسب:, | 9:20 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |


بخش اول

 هدف كلي 
                                 توانايي برخورد با مسائل برنامه نويسي

 

 هدفهاي رفتاري

           پس از پايان مطالعه اين بخش از فراگير انتظار مي رود كه :

1. مراحل برخورد با مسائل برنامه نويسي را بداند . 
2. هر يك از مراحل را تحليل كند . 
3. مفهوم الگوريتم را بيان كند . 
4. روش هاي بيان الگوريتم را بشناسد . 
5. قادر باشد عملیات مربوط به Trace را انجام دهد و اهمیت آن را بداند.
6. توانایی تصمیم گیری در مورد استفاده از نوع بیان الگوریتم را داشته باشد.
7. مراحل برخورد با پروژه ها را بداند و بتواند آن ها را تحلیل کند.


در این بخش به این موضوع می پردازیم که : مساله اي در اختيار ما قرار مي گيرد كه باید به زبان خاصي حل كنيم، چطور باید آن را حل کرد؟

شروع  بخش اول :

مقدمه 
اين بخش با بررسي روش هاي حل يك مساله و مفهوم الگوريتم از ديدگاههاي مختلف آغاز مي شود .شايد شما هم مثل من از بحث هاي تئوري خوشتان نمي آيد ولي  اين بررسي و به دنبال آن مهارتي كه در الگوريتم سازي كسب مي كنيد، كمك مؤثري در برنامه نويسي به شما خواهد كردپس لطفا با ما همراه شويد .
اين مفهوم در ابتدا مشكل به نظر مي رسد ولي اطمينان داشته باشيد كه با مطالعه دقيق و حل تمرينات مربوطه ، با نوشتن الگوريتم آشنا خواهيد شد .
پيش از آشنايي با مفهوم الگوريتم و كاربرد هاي آن ، بهتر است ابتدا با مساله و جزئيات آن آشنا شويم سپس براي حل مساله يك راه حل منطقي يا الگوريتمي بيابيم .

چگونگي نوشتن يك برنامه به زبان خاص 
مراحل 5 گانه حل یک مساله

1. ورودي ها يعني : بررسي داده ها يا معلومات مساله (از مساله بپرسید،چی-چیا رو باید حساب کتاب کنم؟)
2. خروجي ها يعني: بررسي مجهولات (از مساله بپرسید،چی-چیا باید نمایش داده شود؟)
3. ارتباط منطقي يعني : يافتن ارتباط بين داده ها و مجهولات (از مساله بپرسید،چجوری از ورودی به خروجی برسم؟)
4. ارائه راه حل  يعني : راه حل يا نقشه كلي مسير را پيدا كنيم تا طبق آن جلو برويم .  
5. بیان الگوریتم یعنی : راه حل خود را قدم به قدم بیان کنیم با روشی دلخواه که ترجیحا بهتر است فلوچارت باشد.


مثال 1  : 
ميانگين دو عدد 10 و 20 را حساب كنيد . 

1. ورودي : دو عدد 10 و 20 
2. خروجي : چاپ ميانگين 10 و 20 
3. رابطه منطقي : روش محاسبه ميانگين (مجموع اعداد  تقسيم بر تعداد)
4. ارائه راه حل :

بايد برنامه ام 2 عدد 10 و 20 رو خودش داشته باشه (در جاهاي مخصوصي كه من بدونم ) بعد اون دو رو از جاشون بردارم و بعد از جمع و تقسيم بر 2 در جاي ديگري قرار دهم و با گفتن جاي آن ، ميانگين اين دو عدد را چاپ كنم .

 5. بيان الگوريتم : 

روش اول بیان الگوریتم شبکه کد

شبه كد : 
1. شروع 
2. دو عدد 10 و 20 را بگير .
 3. 10+20/2 را محاسبه کن و درمكاني (متغيري)به نام  C   قرار بده .
4. C را چاپ کن.
5. پایان

شبه كد : بيان الگوريتم با استفاده از كلمات ، عبارات و علائم رياضي .

 

روش دوم بیان الگوریتم فلوچارت

فلوچارت :

فلوچارت : نمايش گرافيكي الگوريتم .


 اما چطور فلوچارت بکشیم ؟

 متداول ترين شكلها در فلوچارت :

• بيضي : مفهوم شروع و پايان را مي رساند . 
• مستطيل : مفهوم عمليات پردازش مثل محاسبات رياضي 
را مي رساند. 
• متوازي الاضلاع : مفهوم اين را مي رساند كه داده يا داده هايي در حال ورودند و يا اطلاعاتي در حال خروجند . 
• لوزي : مفهوم چندراهی را می رساند مثلا اگر شرطی برقرار بود از مسیر اول مساله حل شود و اگر شرط برقرار نبود از مسیر بعدی حل شود و ...  
دايره كوچك   O :  اتصالات ، مثلا در حال نوشتن هستيم اما فضاي كافي وجود ندارد با گذاشتن اين علامت در هر دو طرف ديگران را متوجه مي كنيم
 كه اين دو با هم ارتباط دارند و ادامه يكديگرند . 
· ----] توضيحات ، براي اينكه برنامه خوانا و قابل فهم باشد. 
تكرار :  بيشتر مواقع برنامه هاي ما مرحله يا مراحلي را دارد كه بايد طبق شرايط خاصي دوباره تكرار شود خيلي ساده با برگرداندن فلش به آن مرحله ، تكرار را معلوم مي كنيم كه به اصطلاح به اين عمل Loop   يا حلقه مي گويند.

 نکته : هميشه سعي كنيد( چه در الگوريتم و چه در كد برنامه ) براي هر مرحله خود توضيح يا كامنت بگذاريد تا هم برنامه خوانا و قابل فهم، براي ديگران و خودتان باشد و هم در بازديد هاي بعديتان ، باز متوجه شويد كه چرا مرحله اي را نوشته ايد ؟!

خب فعلا این جلسه را به پایان می رسانیم و در جلسه ی بعد ادامه می دهیم. 

موفق باشید.


<جلسه قبل ــ جلسه بعد>


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |


ادامه بخش اول ( قسمت پایانی )

خب در جلسه ی پیش یاد گرفتیم که هر مساله ای را چگونه حل کنیم و چگونه راه حل مساله را به روش فلوچارت بیان کنیم؟

حال در این جلسه مطالب تکمیلی آنرا با هم ادامه می دهیم.

 

استفاده از Trace

نکته ای که باید حین الگوریتم نویسی بدان توجه داشته باشیم این است که :

بهتر است همزمان با نوشتن الگوريتم آنرا Trace  كنيم تا در جريان الگوريتم باشيم و اگر الگوريتم ما مشكلي داشت 

قبل از اجرا با كامپيوتر آنرا رفع كنيم و همچنين با Trace  مي توان مراحل بعدي الگوريتم را حدس زد و در صورت درستي به  حل مساله اضافه کرد

اما Trace  چیست ؟   Traceيعني آزمودن دستي همراه با داده ی نمونه 

برای Trace برنامه جدولی میکشیم ، متغیرها و خروجی یا خروجی های برنامه را در سطر اول می چینیم ، و در سطر های بعدی مقادیر آنها را می گذاریم.

مرحله به مرحله جلو میرویم و همینطور مقادیر آنها را با توجه به روند برنامه میگذاریم. تا اینکه به خروجی برسیم .

خروجی بدست آمده را با خروجی مورد انتظار خود مقایسه می کنیم. اگر درست بود که یعنی ، الگوریتم درست است و اگر نبود الگوریتم را اصلاح میکنیم تا به جواب برسیم.

مثال قبل را با هم Trace  می کنیم ببینیم که آیا خروجی مدنظر ما را می دهد یا نه. 

دقیقا طبق هر باکس فلوچارت مرحله مرحله جلو می رویم تا مقادیر را داشته باشیم و نتیجه میشود شکل زیر :

سوالهایی که در اینجا مطرح است ، این است که :

چرا در فلوچارت متغیرهای A,B را نداشتیم و در اینجا داریم ؟

و چرا مقدار c در مرحله ی اول صفر است ؟ 

اینها به نکات متغیرها باز می گردد که در جلسه ای جداگانه به آنها می پردازیم. در اینجا فقط روش Trace  را یاد بگیرید.

چگونگي نوشتن يك پروژه به زبان خاص 

مراحل 5 گانه حل پروژه

1.حل مساله (همان مراحل 5 گانه حل مساله) (روی کاغذ) – بدست آمدن الگوریتم یا راه حل مساله

2.تبدیل الگوریتم به کد زبان مورد نظر (روی کاغذ) – بدست آمدن کد برنامه

وقتی بخش دوم را یاد گرفتیم به سادگی می توانیم هر الگوریتمی را به هر زبانی که می خواهیم تبدیل کنیم.

3.انتقال کد به کامپیوتر

 -نامي متناسب با برنامه در نظر گرفته و ذخيره اوليه را انجام مي دهيم . 

-در موقع افزودن كد بعد از هر چند خط عمليات ذخيره سازي را بروز مي كنيم كه به آن مي گوييم : ذخيره سازي مكرر 

و بعد از اتمام كار و رفع اشكالات و ... ذخيره سازي نهايي را انجام مي دهيم .

4. آزمايش برنامه و رفع اشكال 

بعد از اينكه برنامه ي كد شده وارد كامپيوتر شد ، زمان آن مي رسد كه برنامه را مورد آزمايش قرار دهيم ( از طريق كامپيوتر (وقتی برنامه را اجرا می کنیم ، قبل اجرا برنامه کامپایل می شود تا خطاهای آن را نشان دهد جهت اشکال زدایی.

هدف از آزمايش برنامه اشكال زدايي است .

5. تعميم و نگه داری 

درصد زيادي از هزينه هاي خرج شده براي يك برنامه كاربردي مربوط به نگه داري و ارتقاي آن است . 

هدف از نگه داريتصحيح و توسعه ، ارتقاء و بهبود برنامه بعد از نصب آن است .

                    

نکات مهم :

نکات مرحله 1 و 2 :

دلیل اینکه گفته میشود مراحل 1 و 2 را روی کاغذ بنویسیم این است که : حتما حین الگوریتم نویسی و کد نویسی Trace کنیم تا منطق برنامه درست باشد بعد از اینکه اطمینان پیدا کردیم منطق برنامه درست است ، کد را منتقل به کامپیوتر کنیم.

چرا که در مراحل آخر که برنامه یا کامپایلر برنامه را اشکال  یابی می کند خیلی سخت است که اشکال زدایی کنیم و بهتر است اشکالاتی که در آن مرحله پیش می آید در حد اشکالات تایپی باشد. برای بروز مشکلات منطقی برنامه بهتر است این توصیه را بکار بریم.

حالا سوال اینجاست که چرا هم در مرحله ی الگوریتم نویسی و هم در مرحله ی کد نویسی Trace  کنیم ؟

چون ممکن است در الگوریتم نویسی برنامه جواب دهد ولی در کد نویسی نه! ممکن است تبدیل الگوریتم به کد را به درستی انجام نداده باشیم و جواب نهایی دچار اشکال شود. پس بهتر است در این مرحله هم Trace  کنیم.

نکات مرحله 4 :

لازم به ذکر است که

 معمولا اشتباهاتی که حین برنامه نویسی در  مرحله 4 رخ می دهد 2 دسته اند :

1. دستوري (Syntax Errors )  : يعني عدم رعايت قواعد زبان برنامه نويسي يا همان اشكال در کدنویسی.

مثلا به جاي نوشتن if  مي نويسيم iff  كه مطمئنا برنامه اين اشتباه را به ما گوشزد مي كند .که مشکلی نداره راحت برطرف می کنیم.

2. منطقي (Semantic Errors ) : يعني قواعد زبان رعايت شده اما منطق درست نيست . كه يافتن اين مشكلات بسيار سخت و اصولي است که برای بروز چنین مشکلاتی گفته شد Trace  کنیم.

مثلا در فارسي ، جمله اي مثل " من ديروز به زمين خوردند . " از هر لحاظ درست است فاعل ، فعل و ...  سر جاشونن اما با دقت متوجه مي شويم كه صرف فعل مشكل دارد و اين نشان از بد فهمي مطلب دارد و نياز به يادگيري دوباره دارد ، در برنامه نويسي هم همين طور است

 مثلا برنامه نويس نمي داند كه تقسيم بر صفر در برنامه خطاست و براي جلوگيري از بروز آن شرطي نمي گذارد و مرتب با خطا روبرو مي شود ، که با دانستن این موضوع آن شرط را اضافه می کند.

نکات مرحله 5 :

مرحله ی نگهداری مرحله ی بسیار مهمی است چرا که :

اگر نیازهای جدیدی برای کاربرانی که از برنامه استفاده می کنند پیش آید برنامه نویس باید بتواند برنامه را ارتقا دهد. لازمه ی ارتقای آن این است که قبلا خیلی خوب برنامه را مستندسازی کرده باشد و توضیحات لازم را کنار کدها نوشته باشد تا به خاطر بیاورد برنامه چطور نوشته شده تا بتواند تغییرات لازمه را انجام دهد به جای اینکه بخواهد برای نیازهای جدید برنامه ای جدید بنویسد که این کار مستلزم هزینه و وقتی اضافی است.

نکته ی مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که :

هیچ وقت نمیتوان گفت برنامه 100% بی خطاست . چرا که بعضی اشکالات در زمان کاربری نمود پیدا می کنند و آن وقت باید اقدام به اشکال زدایی کنیم.

مثل ورژن های مختلف ویندوز . آنقدر برنامه بزرگ هست که هر چقدرم اشکال زدایی کنیم حتی اشکال زدایی گروهی ، الگوریتم های مختلف خطایابی ، باز برنامه ممکن است اشکال داشته باشد که در سطح کاربری اشکالات پیدا می شود و آن اشکالات را برطرف می کنیم و ورژن بعدی را معرفی می کنیم. این هم دلیل دیگری برای اهمیت مرحله ی نگهداری.

پس بهتر است حتما در حین برنامه نویسی مستندسازی داشته باشیم یعنی برنامه چطور نوشته شده ، متغیرها کدام ها هستند ، بر روی چه سیستمی کار می کند و ... در کنار کدها هم توضیحات لازم را بنویسیم تا بتوانیم به خوبی این مرحله را هم بگذرانیم.

خب بخش اول به پایان رسید. ان شاءالله در جلسه ی  آینده الفبای برنامه نویسی را با هم یاد می گیریم.

موفق باشید.


 <جلسه قبل ــ جلسه بعد>



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |


بخش دوم

 هدف كلي 

                                      الفباي برنامه نويسي


هدفهاي رفتاري

          پس از پايان مطالعه اين بخش از فراگير انتظار مي رود كه :

 

1. در اولين برخورد با هر زبان برنامه نويسي  بداند اول، به دنبال فراگيري چه مطالبي باشد . 
2. در هر مرحله از دستورات، تسلط كافي براي تبديل كد به الگوريتم و بلعكس را داشته باشد 
3. تقدم عملگر ها را بداند و به خوبي به كار ببندد . 
4. با توجه به نوع مسأله بداند كه از كدام دستور بهتر است استفاده شود .

  
در این بخش به این موضوع می پردازیم که : راه حل یا الگوریتم خود را چطور به هر زبانی تبدیل کنیم ؟

از نگرشی دیگر در این بخش یاد میگیریم برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی ، اول چه مباحثی را یاد بگیریم؟

 

 شروع بخش دوم :
مقدمه 
در اين بخش شما با الفباي برنامه نويسي آشنا مي شويد . اين بخش بسيار حائز اهميت است . 
زيرا شما با دانستن اين مطالب به راحتي مي توانيد، با داشتن الگوريتم  در زماني اندك آنرا به كد چندين برنامه ترجمه كنيد حتي اگر با آن زبان، آشنايي حرفه اي نداشته باشيد با دانستن الفباي آن ، تا 80% كارتان پيش مي رود . 


اصل الفبا، يك مطلب است اما نوع دستور ، اسم دستور  ، نحوه به كارگيري دستور و ... هر برنامه با يكديگر متفاوت است . به همين دليل در بعضي قسمتها مجبور خواهم بود براي تفهيم مطلب از كدهاي برنامه QBASIC  استفاده كنم. 
اين زبان بسيار ساده و البته كاربردي و پيش برنده به سوي برنامه نويسي حرفه اي است زيرا همانطوركه استدلال مي كنيد مي نويسيد و اين خيلي به نفع شماست . زيرا برنامه نويس، آن كسي نيست كه از حفظ، كدهايي را براي مسأله خاصي بنويسد ، بلكه برنامه نويس ،كسي است كه در هر مرحله با Trace   و توضيحات خود كه در هر مرحله همراه نوشتن كد انجام مي دهد به مرحله بعد هدايت شود ، درست است كه اين عمل در مرحله الگوريتم نويسي انجام مي شود اما 
هيچ وقت به خودتان ظلم نكنيد هميشه از فكرتان در هر مرحله اي استفاده كنيد . آن وقت است كه شما فكر برنامه نويس خواهيد داشت.

توجه :  تا بر روي بخش اول  به خوبي و به طور كامل تسلط نداريد وارد اين بخش نشويد زيرا علم  برنامه نويسي كاملاً  به هم پيوسته است اگر در قسمتي لنگ بزنيد مطمئن باشيد كه تا آخر لنگان خواهيد بود .

خوب وارد درس شويم .

1. نوع داده  

اولین مبحثی که در هر کتاب آموزشی به سراغ یادگیری اش می روید این است که بدانید چه نوع داده هایی در آن زبان وجود دارد ؟


خب قبل آن ببينيم خود داده چيست ؟ 


داده : اطلاعات خام ِورودي پيـــش از پردازش است .

مثال 1. در سؤال "محاسبه ميانگين دو عدد 10 و 20   " داده كدام است؟
ورودي : 10 و 20 است . 
خوب ورودي  معلومات  مسأله است كه در اختيار ما قرار مي گيرد تا رويشان پردازش كنيم .

پـــس : 10 و 20 داده هاي ما هستند . 

مثال 2. در سؤال "مرتب شده اسامي زير به طريق صعودي كدام است؟ ( علي حسين رضا محمد  )  "داده كدام است؟

كليه اسامي كه سؤال مطرح كرده است و به ما مي دهد تا رويشان پردازش كنيم  براي ما داده محسوب مي شوند . 


اما يك سؤال : در مثال 1، 10 و 20 داده بودند و در مثال 2 اسامي ،در  هر دو حالت داده داريم اما آيا اينها به هم شبيه اند ؟ 
مطمئناً خير . پس معلوم است كه داده انواعي دارد . 


داده ها در وحله اول دو نوع هستند ، يا ثابت اند و يا متغير . 


داده ثابت : داده اي است كه ثابت مي ماند يعني مقدار آن در تمام مدت اجراي برنامه تغيير نمي كند . 
داده متغير : داده اي است كه تغيير مي كند يعني در طول اجراي برنامه مِــي تواند مقادير متفاوتي داشته باشد .

نكته : هر داده ي متغير داراي نامي است كه آن را از داده هاي ديگر متمايز  مي سازد . به عبارت ديگر مي توان گفت كه نام متغير ، نام محلي از حافظه است كه در آن مي توان مقادير مختلف را نگه داري كرد  - در این باره در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد-


مثال 3. در سؤال "محاسبه ميانگين 10 و 20 "داده متغير كدام است ؟ 

داده متغير به كد برنامه بر مي گردد و از نكته در مي يابيم كه : هر داده اي كه ممكن است در طول برنامه بخواهيم مقدار آن را تغيير دهيم ، براي آن مقادير، محلي از حافظه را اشغال و براي آن نامي انتخاب مي كنيم ، كه هر وقت بخواهيم بتوانيم با نامِ آن، به محتويات آن دسترسي داشته باشيم و يا محتويات را تغيير دهيم . 


خوب اما در اين سؤال : اگر سؤال مي گفت" ميانگين دو عدد را حساب كنيد." درآن  موقع، در هر لحظه، هر كاربري دو عدد دلخواه وارد مي كند پس متفاوت مي شود ولي پردازش هماني است كه در سؤال قبل انجام ميشد پس اينجا از متغير استفاده مي كنيم تا مشكل برطرف شود .(مشكل اين جا بود كه اگر داده ثابت تعريف مي شد كاربر نمي توانست دو عدد دلخواه وارد برنامه كند.)
پس پاسخ مثال 3  اين است كه : داده متغير نداريم 10 و 20 داده هاي ثابت اند . 


تذكر : اشتباه نشه . داده متغير در واقع اسم متغير است يعني : كاربر از روي صفحه ي كيبورد 10 را به برنامه مي دهد
برنامه ، 10 را وارد محيط اجرا مي كند، 10 سردرگم نمي ماند به محض گرفتن، برنامه آنرا در متغيري مثلاً به نام مي اندازد. پس : A  داده متغير است نه 10. در حال حاضر 10 است دفعه بعد كاربر به دلخواه 40 را وارد مي كند باز 40 درمي افتد بدون هيچ مشكلي . 

اما همانطور كه در مثال 1و 2 ديديم ، هردو داده، ثابت بودند اما با نوع متفاوت . 
اسم اين متفاوت بودن موجب مي شود كه داده ثابت خودش هم تقسيم شود : 
1. داده ثابت عددي : ثابت است و عدد.
2. داده ثابت رشته اي : ثابت است و رشته اي .


منظور از رشته اي چيست ؟
هر وقت يك يا چند كاراكتر با هم تركيب شوند[ كه معمولاً در برنامه هاي مختلف با گذاشتن /دبل كوتيشن / يعني :  "" آنرا معلوم مي كنند] رشته تشكيل مي شود .


منظور از كاراكتر چيست ؟
 كاراكتر به هرنوع حرف ، رقم ، علامت نشانه گذاري و ... مي گويند . مثل : ! @ # % بو ... 
مثلاً : ايران مجموع چند كاراكتر است و مثلا داده ای رشته ای است ، پس آنرا به اين نحو نمايش مي دهيم "ايران".

اما داده متغير هم 2 نوع دارد :

يك حالت ميشه داده ي متغير  ما، عدد باشه و حالت ديگر ممكن است داده ي ما اسم و ... باشه. 
حالت 1:  داده متغير عددي.
حالت 2 : داده متغير رشته اي .

 

این بخش را با یک سوال به خاتمه می رسانم که مشخص می کند چقدر مفاهیم بالا را یاد گرفته اید .


اين جمله چه مفهومي را بيان مي كند ؟

"ما داده های مختلفی داريم : چون ممكن است يكبار سؤال طوري باشد كه داده از طريق برنامه به محيط اجرا ، وارد شود و يكبار ممكن است داده از طريق كاربر به برنامه و محيط اجر وارد شود ."

موفق باشید.


 <جلسه قبل ــ جلسه بعد>


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |


ادامه بخش دوم

در هر زبان برنامه نويسي ، بعد از دانستن انواع داده ها یعنی : 
1. در آن زبان چه طور داده ها تفكيك مي شوند؟
2. نحوه ي نمايش آنها چگونه است ؟
3. انواع داده در آن زبان چندتاست و چگونه است ؟ [ممكن است داده هاي يك زبان از آن انواعي كه در جلسه ی قبل گفتيم بيشتر باشد (حالت پايه اي گفته شده) پس لازم است آنها را هم بشناسيد. [


بايد راجع به نحوه ي ورود و ارسال داده و اطلاعات بدون اتلاف وقت ، اطلاع حاصل كنيد .

 

2. نحوه ي ورود و ارسال داده و اطلاعات


ورود داده : منظور این است که سریعا یاد بگیرید آن زبان،چطور از کاربر ورودی می گیرد ؟ چه دستوری این کار را انجام میدهد؟ 

ارسال اطلاعات : منظور اين است كه آن زبان با چه دستوري اطلاعات را در محيط اجرا نمايش مي دهد ؟


 3. قرار دادن مقادير در متغير ها 

بايد حتماً در هر زباني بدانيد كه چطور مقادير گرفته شده، در متغير ها قرار مي گيرند يا چطور نتيجه ي عمليات در يك متغير قرار مي گيرد ؟

 

4. عبارات كنترلي 

مرحله ی بعد دانستن راجع به عبارات کنترلی است .   که در جلسه ی بعد اختصاصا به این موضوع می پردازیم.

 

5. محاسبات رياضي 

در زبان هاي برنامه نويسي عملگر هاي محاسباتي داراي تقدم و تأخر هستند كه  ترتيب اولويت پايه اي آنها به قرار زير است: 

1.  پرانتز ()

2. توان ^
3. ضرب و تقسیم * /
4. تقسيم صحيح 
5. باقي ماندهMod 
6. جمع و تفريق +-

سوالات مطرح در این مبحث :


1. منظور از اولويت چيست ؟ اگر در يك عبارت رياضي، چندين عملگر محاسباتي باشد،  برنامه اول به سراغ آن عملگري مي رود كه اولويتش بالاتر است . که در اینجا الویت از بالا به پایین کمتر می شود.


2. بعضی عملگرها در یک خط اند و در واقع هم الویت هستند، چطور الویتشان تشخیص داده می شود؟  آنهایی كه در یک خط هستند، الویتشان در سؤال معلوم ميشه يعني : در سؤال هر دو عملگر آمده اند ، آن عملگری كه سمت چپ تر هست ، زودتر حل مي شود.

3. چرا باید الویت عملگرها را بدانیم ؟ موقع انجام محاسبات ، برای داشتن مقدار مورد نظر، بايد بدانیم برنامه چگونه برای محاسبه ، مساله را می خواند.

4. منظور از تقسيم ، تقسيم صحيح ، باقي مانده چیست ؟ 


تقسيم /: خارج قسمت را به ما میدهد . يعني 3 تقسیم بر 2 ( 2/3 ) ميشود 1.5=  خروجی این عملگر در این مساله 1.5 است.
تقسيم صحيح : قسمت صحیح و روند خارج قسمت را به ما میدهد. يعني 3 تقسیم صحیح بر 2 ( 23 ) ميشود 1=  خروجی این عملگر در این مساله 1 است.

 باقي مانده  Mod: باقیمانده را به ما میدهد. یعنی 3mod2  ميشود 1 = خروجی این عملگر در این مساله 1 است.

 
مثال 1 :  حاصل عبارت روبرو چند مي شود ؟ 3-2^2*3

در اين سؤال ، 3 عملگر *^- داريم اگر اولويت بندي را ندانيم ، 
اين طور عمل مي كنيم

 3*2=6    

2^6 =36           

2-36=34


اين يك روش است وبينهايت روش بهتر هم وجود دارد. اما کدام روش صحیح است ؟

 در برنامه نویسی باید همان راه اصلي "اولويت بندي  " را بكار ببريم .چرا که برنامه به این روش مساله را حل می کند.


روش الویت بندی :

طبق اين روش ما ابتدا به سراغ {توان و دو عدد طرفین آن} مي رويم  پس داريم 2^2=4
حالا شد 3-4*3

بين اين دو عملگر {* و - }،  {* و دو عدد طرفين آن } اولويت دارد حالا شد 3-12=9 

پس خروجی برنامه برای این مساله 9 است . حالا ببینید 9 کجا 34 کجا ؟!

مثال 2 : حاصل اين عبارت را بيابيد .      5+3/2^2*3


^ و اعداد طرفينش : 3^2=8
حالا هم * داريم هم / كدام ؟ چون هر دو یک الویت دارند طبق نکته ای که بالا گفتم ،از چپ سؤال رو مي خونيم ،آن عملگری که چپ تر هست اول حل می شود. 
پس : * و اعداد طرفينش : 8*3=24
/و اعداد طرفينش :  كدوم؟  24/2=12
و در آخر + و اعداد طرفينش : 5+12 =17
پس حاصل شد : 17


6. عملگر هاي مقايسه اي 

موضوع آخری که در یادگیری هر زبانی باید دانست عملگرهای مقایسه ای هستند. باید بدانیم در آن زبان چه عملگرهای مقایسه ای وجود دارد؟ چرا که این عملگرها در عبارات کنترلی بکار می روند و اگر آنها را ندانیم نمی توانیم شرط ها را بنویسیم. عملگرهای مقایسه ای در حالت پایه اینها هستند.

با این موضوع معنی صحبت اول بخش دوم رو می فهمید که گفتم :

«اصل الفبا، يك مطلب است اما نوع دستور ، اسم دستور  ، نحوه به كارگيري دستور و ... هر برنامه با يكديگر متفاوت است .»

مثلا علامت <> در زبان QBASIC به معنای مخالف بودن است . 

علامت =! در زبان JAVA  هم به معنای مخالف بودن است. 

هر دو یک مفهوم را می رسانند یعنی اصل الفبا یکی است فقط شکل دستور فرق می کند. 

به همین دلیل وقتی شما مفاهیم و کاربرد مفاهیم را یاد بگیرید در هر زبانی به سادگی می توانید کد بنویسید.

مثلا در الگوریتم ، شرطی دارید که شرط می گوید اگر مخالف مقداری بود عملیات 1 انجام شود. 

در کد نویسی فقط به دنبال علامت مخالف بودن می گردید و درگیر مسائل دیگر نمی شوید. 


موضوع عملگرها بسیار دقیق و کاربردی هستند به همین دلیل در یک جلسه به طور کامل به آنها می پردازیم.


خب الفبای برنامه نویسی همین 6 موضوع  می باشد. برای یادگیری هر زبانی ابتدا به سراغ این 6 موضوع می رویم تا بتوانیم با آن زبان به سادگی برنامه بنویسیم. یادگیری موضوعات دیگر وقتی ضرورت دارد که در حین برنامه نویسی به آن ها نیاز پیدا کرده ایم در غیر اینصورت لزومی ندارد در ابتدا آنها را یاد بگیریم.

در اینجا بحث جلسه ی 4 به پایان می رسد، در جلسه ی بعد به موضوع عبارات کنترلی- که مهم ترین بخش هر زبان برنامه نویسی است – می پردازیم.

موفق باشید.


<جلسه قبل ــ جلسه بعد>


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

ادامه بخش دوم

عبارات کنترلی

در هر مساله ای حداقل با يك عبارت كنترلي روبرو مي شويد پس تسلط در اين قسمت بسیار اهمیت دارد.


1.عبارات شرطي

حالت اول شرط

شما در مسأله به مرحله اي مي رسيد كه بايد از راه مستقيمتان منحرف شويد و اين انحراف با شرطي معلوم مي شود كه: به كدام جهت منحرف شويد ؟

پس : 
فلوچارت شرط مي شود :

و كد آن در زبان QBASIC  مي شود 


Then  شرط If 
كارهايي كه در صورت درست بودن شرط ، بايد انجام شود .
End if . 



براي شرط ها در هر زبان برنامه نویسی مي گوييم :

اگر  شرط درست بود پس : اين سري كارها انجام شوند و تمام . 

نکته 1 : در هر زباني يادتان باشد   If با تمام متعلقاتش جدا شود و بعد از تمام شدن حتماً پايان زده شود.

نکته 2 : هميشه در قسمت عبارات كنترلي سعي كنيد بعد از كد دستور ، عمليات را با يك Tab  زدن شروع كنيد تا حالت تورفتگي ايجاد  شود برای اینکه خوانايي برنامه بيشتر شود.

حالت دوم شرط 
اماهميشه شرط ما درست نيست پس نياز داريم شرطمون اجزاي ديگه اي هم  داشته باشد جزء Else 
 اين جزء به معني : در غير اينصورت است .

يعني اگر شرط درسته عمليات 1 رو انجام بده و اگر درست نبود عمليات 2 .
 فلوچارت آن مي شود :

و كد آن مي شود : 


Then  شرط If 
كارهايي كه در صورت درست بودن شرط ، بايد انجام شود 
Else 
كارهايي كه در صورت نادرست بودن شرط ، بايد انجام شود 
End if .

حالت سوم شرط 
ممكنه شرط اينطور باشه :

اگر شرط درسته عمليات 1 انجام شود درغير اينصورت اگر شرط 2 درسته عمليات 2 و الي آخر تا برسيم به درست نبودن تمام قسمتها.
 كه فلوچارت آن مي شود:

و كد برنامه آن مي شود : 


Then  شرط1  If 
كارهايي كه در صورت درست بودن شرط 1 ، بايد صورت بگيرند . 
Then  شرط 2  Else if 
كارهايي كه در صورت درست بودن شرط 2 ، بايد صورت بگيرند .
.
.
Then      شرط n  Else if    
كارهايي كه در صورت درست بودن شرط، بايد صورت بگيرند .

Else 
 
كارهايي كه در صورت نادرست بودن تمام شرط هاي بالا بايد صورت بگيرند . 
End if .

نكته ی خیلی مهم :

يه نكته رو بگم كه در عبارات شرطي If  ، هميشه روال اجرا به اين نحو است كه : 
قسمت اول كامل خوانده ميشود اگر درست بود انجام مي شود و به End if  پرش مي كند و تمام ميشود يعني :
شرط هاي بعد ديده نمي شود . 


ولي اگر قسمت اول درست نبود به خط بعد ، به خط بعدتر و ... مي رود تا به شرط صحيح برسد و همگي به End if  مي پرند . به همین دلیل است که گفته میشود  IF و متعلقاتش را حتما ببندیم.

پس نتيجه اينكه : IF در واقع تلاش و گذر براي رسيدن به حالت درست است .

 

توجه داشته باشيد كه براي قسمت  Else  نياز به شرط نمي باشد و در صورتي كه شروط قبل نادرست باشند اين قسمت اجرا مي شود.

 

2.تکرار یا حلقه

حلقه ها براي تكرار يك يا چند عبارت به كار مي روند.

حلقه ها به طور كلي 2 نوعند : 


1/for … next 


در اين عبارت براي شمارش ، يك شمارنده يا كانتر counter  وجود دارد كه با رسيدن به انتهاي حلقه به وسيله next  به يك نسبت ثابت تغيير مي كند . 


شكل كد آن : 


مقدار تغيير شمارنده step  مقدار نهايي  to  مقدار اوليه = متغير شمارنده for 
عباراتي كه بايد تكرار شوند
 
متغير شمارنده  next 


شكل فلوچارت آن :

این کد و الگوریتم منظورشان این است که : آنقدر شرط تکرار شود که شمارنده به حد نهایی خود برسد.

 

 

2/Do… Loop  


در این عبارت برای شمارش ، شرطی در ابتدا یا انتها وجود دارد که تمامی عملیات مساله به آن شرط بستگی دارد . بسته به مساله با درست بودن یا درست نبودن شرط یک سری عملیات انجام میشود. این حلقه 4 نوع دارد. یکی از روشها را در زیر نمایش میدهیم.

شکل کد آن :

شرط  DO WHILE

عباراتی که باید تکرار شود

LOOP

شکل فلوچارت آن :

این کدها و الگوریتم منظورشان این است که : تا وقتی که شرط درست است تکرار شو.

 

کاملا واضح است که این دو نوع حلقه تفاوتشان در بررسی شرط است. وقتی در الگوریتم بررسی شرط اهمیت داشت از نوع 2 حلقه استفاده می کنیم و اگر در الگوریتم بررسی شرط مطرح نبود  از نوع 1 حلقه استفاده می کنیم.

 

این موضوعات را در حل مساله بهتر می فهمید. درک عمیق این مطالب بماند برای جلسات حل مساله. 


<جلسه قبل ــ جلسه بعد>


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

ادامه بخش دوم ( قسمت پایانی )

عملگرها 

6. عملگر هاي مقايسه اي 

موضوع آخری که در یادگیری هر زبانی باید دانست عملگرهای مقایسه ای هستند. باید بدانیم در آن زبان چه عملگرهای مقایسه ای وجود دارد؟ چرا که این عملگرها در عبارات کنترلی بکار می روند و اگر آنها را ندانیم نمی توانیم شرط ها را بنویسیم. عملگرهای مقایسه ای در حالت پایه اینها هستند.

با این موضوع معنی صحبت اول بخش دوم رو می فهمید که گفتم :

«اصل الفبا، يك مطلب است اما نوع دستور ، اسم دستور  ، نحوه به كارگيري دستور و ... هر برنامه با يكديگر متفاوت است .»

مثلا علامت <> در زبان QBASIC به معنای مخالف بودن است . 

علامت =! در زبان JAVA  هم به معنای مخالف بودن است. 

هر دو یک مفهوم را می رسانند یعنی اصل الفبا یکی است فقط شکل دستور فرق می کند. 

به همین دلیل وقتی شما مفاهیم و کاربرد مفاهیم را یاد بگیرید در هر زبانی به سادگی می توانید کد بنویسید.

مثلا در الگوریتم ، شرطی دارید که شرط می گوید اگر مخالف مقداری بود عملیات 1 انجام شود. 

در کد نویسی فقط به دنبال علامت مخالف بودن می گردید و درگیر مسائل دیگر نمی شوید.


اين عملگر ها براي مقايسه ي مقادير عددي و رشته اي به كار مي روند و در واقع آمده اند تا نشان دهند عبارت ارزش درستی دارد یا نه ؟

مثلا :

Pass$ <> Password$

این عبارت کدی است از زبان QBASIC و با توجه به جدول بدین معنی است که متغیر رشته ای Pass با متغیر رشته ای Password مخالف است یا نه ؟ در واقع شرطی است که مخالف بودن را بررسی می کند.

- عملگر منطقی

دسته ي ديگر از عملگر هايمان ، عملگر هاي منطقي است در هر  زباني اين عملگر ها يك اسمي دارند ولي همانطور که گفتم دانستن مفهوم مهم است.

ما در QBASIC  عملگر هاي منطقي And, or , not  را داريم كه همين مفهوم در زبان هاي ديگر هم هست .

عملگر AND , OR : ترکیب عبارات منطقی است.

عملگر NOT: برای معکوس کردن ارزش یک عبارت منطقی به کار می رود.

 

اين عبارات در عبارات كنترلي بيشتر ديده مي شود . و شيوه اي كه به شما كمك مي كند تا براحتي بتوانيد از اين عملگر ها استفاده كنيد این است که :

1.معادل شرط

 هر بار كه به شرطي برخوردید و از اين عملگر ها در آن استفاده شده بود ، اگر شرط درست بود به جای آن شرط ، 1 بگذارید و اگر نادرست بود صفر بگذارید.  

 

2.معادل عملگر

AND را مساوی با «ضرب یا و » بدانید.

OR را مساوی با «جمع یا یا» بدانید.

NOT رو هم قرینه کننده بدانید.


3.ریاضیات عملگرهای منطقی

این ریاضیات مثل همان ریاضی خودمان هست به جز 1+1.

با استفاده از 2 نکته ی بالا شرط ها به عبارات زیر تبدیل میشود که جواب هر کدام به قرار زیر است :

1*1=1                                     1*0=0                     0*1=0
1+1=؟                                     1+0=1                     0+1=1

خب حاصل 1+1 چند میشود؟ همانطور که گفتم مثل ریاضیات خودمان عمل می کنیم . 1+1 می شود 2. اما در برنامه نویسی 2 نداریم پس خانه ی پر یعنی 1 را در نظر می گیریم. پس 1+1 در برنامه نویسی میشود 1.


مثال :


Name$="maryam"
If (name$ =="maryam" or name$=="mona") then A
Else                 B

خب شرط مي گوید : اگر name$  (نشانه ی متغیر رشته ای در زبان QBASIC است ) مريم يا مونا بود  A را انجام بده . 
خب ما بايد بدانيم شرط درسته يا نادرست . که اگه درست باشه بايد دستور  A  انجام شه و اگه نه بايد دستور B انجام بشه. پس تشخيص برامون مهمه .

خب قسمت اول  name$=="maryam"درسته (چون اول کد name را maryam مقدار دهی کرده است. ) پس چون شرط درست است معادل آنرا قرار میدهیم یعنی 1 به جای آن میگذاریم.
قسمت 2 name$ =="mona" نادرسته پس معادل آنرا میگذاریم یعنی 0
حالا به جاي  OR  معادلشو مي گذاریم +
حالا پرانتز شد (0+1)

حاصل پرانتز را حساب می کنیم . جواب میشود 1 .

1 هم یعنی درست بودن. پس شرط درست است و برقرار. در نتیجه خط اول اجرا میشود و A جواب نهایی خواهد بود.


<جلسه قبل ــ جلسه بعد>


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

برنامه های ویرایش ویدئو امکان ایجاد , برش واضافه کردن جلوه های ویژه به فایل های تصویری را برای شما فراهم می کنند. چه بخواهید یک ویرایش ساده برای ویدئوی خانگی خود داشته باشید و یا یک کلیپ حرفه ای برای انتشار در محیط وب بسازید به ابزاری قدرتمند و کاملی در این زمینه نیاز دارید. در این مقاله به معرفی ۱۰ برنامه رایگان برای ویرایش تصاویر ویدئویی می پردازیم.

VIDEO


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

اگر کمی زمان را به عقب باز گردانیم ؛ متوجه می شویم که در گذشته نه چندان دور یکی از بهترین روش های موجود پیش روی ما جهت فروش هر چه بیش تر محصولات یا معرفی خدمات ؛ فقط و فقط شیوه بازاریابی مستقیم بود و ارتباط مستقیم با مشتریان حرف نخست را می زد ! حال باید اذعان کرد که یکی از ابزارهایی که ارتباط مستقیم با مشتریان را به صورت کاملا هدفمند برای ما به ارمغان می آورد ؛ تبلیغات کالا و یا معرفی خدمات ما به یاری پیامک ( اس ام اس ) است.به جد می توان گفت که ؛ با کمک سرویس های ارائه دهنده پیام کوتاه عمل ترغیب مشتریان با درصد بالاتری میسر می شود و همین طور نیز می توان از این راه برای ارتباط با مشتریان فعلی نیز بهره برد.دیگر در روی این کره خاکی کم تر انسانی یافت می شود که از یک خط سیم کارت و گوشی همراه بهره نبرد !!! بنابراین دامنه تبلیغات و معرفی شما به وسیله سامانه های پیامکی بسیار وسیع می باشند.یکی از برترین سامانه های پیامکی موجود ؛ Bulk.ir است که به شما این امکان را می دهد که با سادگی این ارتباط موثر را با مشتریان خود برقرار نمایید.

bts_icon

اگر خیلی خلاصه بخواهم Bulk.ir ؛ را به شما معرفی کنم باید در چند سطر بنویسم که ؛ Bulk.ir سامانه ای رایگان برای ارسال پیام کوتاه انبوه است و پایین ترین تعرفه ارسال پیامک را ارائه می کند. در کنار عضویت رایگان و تعرفه ارزان، بهترین بانک های شماره موبایل برای ارسال شهری، ارسال بر اساس پیش شماره، ارسال به کدپستی، ارسال بر اساس سن و جنسیت و ارسال به مشاغل و اصناف در سامانه وجود دارد.

tools

اما شاید برای شما این سوال پیش آید که میان این خیل عظیم شرکت ها و سامانه های ارائه دهنده ارسال پیامک ؛ چرا سرویس Bulk.ir می تواند گزینه متفاوت تری باشد !؟

پاسخ این سوال در امکانات بسیار خوب و گسترده ای است که Bulk.ir برای شما به ارمغان می آورد.

  • ساده ترین و آسان ترین راه ارسال پیامک در این سیستم استفاده از ابزار ارسال پیامک می باشد.این ابزار تعبیه شده ؛ برای فرستادن پیام کوتاه به افرادی است که شماره موبایل آن ها را در اختیار دارید. می توانید شماره های مخاطبان را تایپ کنید، از فایل اکسل یا فایل متنی ایمپورت کنید و یا از شماره هایی که قبلاً در دفترچه تلفن ذخیره کرده اید استفاده کنید.
  • اما ارسال شهری چیست !؟

bank

این ابزار برای ارسال پیامک به ساکنان یک شهر خاص است. اطلاعات مشترکین همراه اول و ایرانسل در بانک شهری سامانه موجود است و برای ارسال می توانید بر اساس شهر، اپراتور و نوع خط، مخاطبان خود را انتخاب کنید. بانکی که در ارسال شهری استفاده می شود تمامی شهرهای کشور را پوشش داده و ۴۵ میلیون شماره از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل دارد.

  • ابزار بعدی ؛ ابزار ارسال کدپستی ؛ است.با استفاده از این ابزار می توانید به ساکنان یک منطقه خاص از هر شهر پیامک ارسال کنید. شماره هایی مشترکین تلفن همراه بر اساس کدپستی محل سکونت آن ها در بانک کدپستی سامانه موجود است بنابراین برای ارسال به یک محدوده خاص کافیست ۳ تا ۵ رقم ابتدای کدپستی منطقه مورد نظر را بدانید.
  • آیا با کمک Bulk.ir ؛ می توان به صاحبان مشاغل و اصناف کشور نیز پیامک فرستاد !؟

    ابزار ارسال شغلی برای ارسال پیامک به صاحبان مشاغل و اصناف کشور است. تاکنون بانک های متفاوتی از شماره های مشاغل منتشر شده که هیچ یک منبع رسمی نداشته و در نتیجه بروزرسانی نداشته اند. بانک موبایل مشاغل و اصناف این سامانه، به طور اختصاصی و از روش های صحیح تهیه شده بنابراین از نظر صحت شماره ها، تعداد شماره ها، کیفیت دسته بندی و بروز رسانی بی نظیر و استثنایی است.

  • ابزار ارسال سن و جنسیت :

ساده ترین راهکار برای بالا بردن بازدهی در ارسال های تبلیغاتی، محدود کردن مخاطبان به گروه های خاص سنی یا تمرکز بر روی جنسیت آن ها است. این ابزار تفکیک خوبی از شماره های مشترکین تلفن همراه بر اساس گروه های سنی و جنسیتی ارائه می کند. با در اختیار داشتن این شماره ها و تهیه محتوای مناسب برای هر گروه از مخاطبان می توانید پیامک های اثربخش و تبلیغات مؤثرتری داشته باشید.

  • ارسال رنجی چیست ؟!

این ابزار برای ارسال پیام کوتاه به شماره های فعال از دامنه یک پیش شماره خاص است. شماره هایی که پیش شماره یکسان دارند اغلب در یک شهر و یا محدوده مشخص ساکن هستند بنابراین با استفاده از ارسال رنجی می توانید مخاطبان را بر اساس پیش شماره های آن ها دسته بندی کرده و قشر بهتری را برای تبلیغات انتخاب کنید.

  • آیا قیمت تعرفه های Bulk.ir ؛ مقرون به صرفه است ؟!

Capture

تعرفه هایی که طبق سیاست های این سامانه تثبیت شده اند ؛ به شرح زیر می باشند :

  1. تعرفه ارسال پیامک ثابت است و به مقدار خرید اعتبار بستگی ندارد.
  2. تعرفه ارسال پیامک فارسی به همراه اول ۷۰ ریال و ایرانسل ۸۰ ریال می باشد.
  3. تعرفه ارسال پیامک لاتین به همراه اول ۱۷۵ ریال و ایرانسل ۲۰۰ ریال می باشد.
  4. ۸% مالیات بر ارزش افزوده به مبالغ فوق افزوده می شود.
  5. اعتبار قیمت های فوق تا پایان سال ۱۳۹۳ می باشد.

ورود به سایت اصلی Bulk.ir


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

نام کتاب :  آموزش جامع جاوا اسکریپت

نویسنده : هادی احمدی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۸۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۸۵۰  کیلوبایت

توضیحات : جاوااسکریپت زبان برنامه نویسی اسکریپت مبتی بر اشیاء است که توسط NetScape تولید شده‌است. این زبان، یک زبان شی‌گرا است که بر اساس استاندارد ECMA-262 Edition 3 نوشته شده‌است. علیرغم اشتباه عمومی، زبان جاوا اسکریت با زبان جاوا ارتباطی ندارد، اگر چه ساختار این زبان به سی پلاس پلاس(++C) و جاوا شباهت دارد؛ که این امر برای یادگیری آسان در نظر گرفته شده‌است. از همینرو دستورهای متداول مانند if, for, try..catch ,”while” و… در این زبان هم یافت می‌گردند. این زبان می‌تواند هم به صورت ساخت یافته و هم به صورت شی گرا مورد استفاده قرار گیرد. در این زبان اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند، بر خلاف جاوا. بعد از ساخته شدن یک شی به روش فوق، این شی می‌تواند به عنوان نمونه‌ای برای ساخته شدن اشیاء مشابه مورد استفاده قرار گیرد. به علت این قابلیت زبان جاوااسکریپت برای ساختن نمونه از سیستم مناسب می‌باشد. کاربرد گسترده این زبان در سایتها و صفحات اینترنی می‌باشد و به کمک این زبان می‌توان به اشیاء داخل صفحات HTML دسترسی پیدا کرد و آنها را تغییر داد. به همین علت برای پویا نمایی در سمت کاربر، از این زبان استفاده می‌شود.

جاوا اسکریپت


دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

به گزارش ، گزارش آی تی به نقل از خبرگزاری ایسنا حضور زنان در عرصه فناوری اطلاعات به سرعت در حال افزایش است و زنان بسیار موفقی در سطوح بالای این صنعت مشغول فعالیت هستند.

آریانا هافینگتون، ملیسا مایر و کاترین کوک بعضی از زنانی‌ هستند که موفق به راه‌اندازی کسب‌وکارهای پررونق در اینترنت یا پیشبرد ایده‌های خلاق و جذاب شده‌اند.

زنان در مقایسه با مردان شمار کمتری از کارآفرینان و شاغلان در حرفه‌های مرتبط با اینترنت و فناوری را تشکیل می‌دهند، اما زنان موفق و تحول‌آفرین در این عرصه شمار چشم‌گیری دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم:


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
اپل زبان برنامه‌نویسی جدید خود را با نام Swift معرفی کرد

اپل در مراسم دیشب، صدها قابلیت جدید و کاربردی را در دو سیستم عامل iOS و OS X معرفی کرد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها، Swift است. از این پس نام Swift را بسیار خواهید شنید چرا که توسعه‌دهندگان از آن برای تولید اپلیکیشن‌های تحت iOS و OS X استفاده خواهند کرد.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

مطلبی که می‌خوانید، قسمت اول از سری مقالاتی است که قرار است به شما کمک کند «طراحی وب» را بدون کوه‌کندن و خون‌ و خونریزی! بیاموزید و یک بار برای همیشه، بر مشکلاتی که باعث شده است دنبال یادگیری طراحی وب نروید، غلبه کنید. پس اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید با صرف کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن طراح وب شوید، با مجله اینترنتی گویا آی‌تی همراه شوید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
اگر قسمت قبلی این نوشته را خوانده باشید، می‌دانید که من به دنبال راهکاری مناسب برای یادگیری طراحی وب بودم و از شما فرصتی خواستم تا کمی پرس‌وجو کنم و یافته‌های خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

khodamooz


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
اگر که تاکنون خواسته باشید طراحی صفحه HTML را تغییر دهید، مثلاً رنگ پس‌زمینه آن و یا رنگ لینک‌ها را به رنگ دیگری عوض کنید، احتمالاً با کدهای رنگی Hexadecimal (مبنای ۱۶) روبرو شده‌اید. این رنگ‌ها که شامل رشته‌ای از ۶ کاراکتر است (مثل ۰۰۶۶FF) هریک رنگ بخصوصی را تعیین می‌کنند، اما آیا میدانید که چطور می‌توان رنگ هر کد را حدس زد؟

در این مقاله، شما با نحوه فهمیدن رنگ این کدها به کمک کدهای RGB را فراخواهید گرفت.

rgb-hexadecimal-colors


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
هنگامی که وب‌سایتی را طراحی می‌کنید، معمولاً از فایل‌های CSS استفاده می‌کنید؛ پس از گذشت زمان، ممکن است بر روی این طراحی اولیه، تغییراتی را انجام دهید. اگر به‌خوبی در انجام تغییرات توجه نکنید، بعداً خواهید دید که دستورات CSS زیادی بلااستفاده واقع شده‌اند.

unused-css


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:22 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

این کتابی که نوشتم حاصل زحمات چند ساله ی بنده است. روز اولی که برنامه نویسی php رو شروع کردم منبع خوبی برای php نبود و من به سختی تونستم یاد بگیرم. از همون روز اول گفتم اگه بتونم php رو باد بگیرم. بعد از مدتی از یادگیری php اطلاعاتم را در قالب یک کتاب منتشر خواهم کرد. کتاب قبلی را در مورد php با نام آموزش php به زبان ساده منتشر کردم و استقبال خوبی داشت. این کتابم هم خیلی کار مبتدی ها که به php علاقه دارن رو راه می اندازه. چون خیلی ساده توضیح دادم و مطمئنم که همه می تونن مطالب این کتاب رو بفهمن . و براشون سخت نیست. همیشه اعتقاد داشتم که هر فردی باید توی جامعه نسبت به جامعه اش احساس وظیفه کنه . ما توی کشورمون چند صد هزار تا مهندس و دکتر و تحصیل کرده و نخبه داریم اگه هر کی بیاد و در ماه یک صفحه مطلب هم بنویسه و در اینترنت منتشر کن. ما میلیون ها مطلب آموزشی در اینترنت خواهیم داشت و این به گسترش علم در جامعه کمک زیادی میکنه. و همه از این موضوع سود خواهیم برد.

این کتاب به بحث های مقدماتی php و دستورات شرطی و .. گرفته تا بحث بانک اطلاعاتی mysql و شی گرایی در php پرداخته است. 

برای دانلود و دیدن عنوان مطالب کتاب به ادامه مطلب بروید.

 



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

برای ثبت دامین .ir شما اول به سایت nic.ir میری که دولتی هست و مالکیتش میشه برای شما. بعد باید بری یک هاست گیر بیاری و dns سرور اون هاست را داشته باشی. مثلا dns server سایت گیگفا:

ns1.gigfa.com

ns2.gigfa.com

بعد از اون باید چند ساعت یا یکی دو روز صبر کنی که dns server هاست شما تایید بشه.

بعد که تایید شد. پیامی در قسمت یوذر شما در سایت nic.ir یا برای برای ایمیل شما میاد مبنی بر اینکه dns server هاست شما تایید شد. می توانید از این سایت هم استفاده کنید:

http://www.intodns.com/

دامین خود را وارد کنید تا از تایید dns server مطلع شوید.

سپس به یوذر خود در هاستتون لوگین می شوید:

cpanel.gigfa.com

وارد کنترل پنل میشی. اگه Cpanel X3 بود روی آیکن زیر کلیک میکنی:

Addon Domains

 

در قسمت New Domain Name: نام دامین خود را وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید. پس از ثبت دامین در این قسمت باید یه چند ساعتی صبر کنید.

حالا باید در قسمت Online File Manager یعنی آیکن زیر کلیک کنید:

 

اگر دامین شما مثلاً pachenar.ir بود پوشه ای با همین نام در این قسمت بوجود می آید. که می توانید فایل های سایت خود را در این قسمت آپلود کنید. که اگر فایلی با نام index.php بسازید  فایل اصلی سایت شما می شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

مثلاً یک برنامه ی php نوشتیم و میخوایم توی notepad++  رنگی باشه و  وقتی داخل برنامه ی ورد کپی می کنیم. به همون صورت رنگی نمایش داده بشه. حتی می توانیم به کمک همین برنامه ی notepad++ کد مورد نظر را به صورت فایل html رنگی در بیاریم.

برنامه ی notepad++ را باز کنید.

به منوی plugins رفته سپس زیر منوی NppExport

برای کپی کد مورد نظر ، داخل ورد ، گزینه ی Copy RTF to clipboard را بزنید. و سپس داخل یک برنامه ی Word Pad یا word بچسبانید.

و برای ایجاد فایل html و word هم گزینه های دیگه ای در این قسمت وجود دارد.

شاید بخواهید به کدهاتون استایل بدید. و در واقع اندازه و رنگ کدها را تغییر بدید. برای این کار کارهای زیر را انجام بدید:

به منوی settings رفته و زیر منوی style configurator را انتخاب کنید.

در پنجره ی باز شده در سمت چپ در قسمت language زبان مثلاً php را انتخاب کنید.و استایل مورد نظر را وارد کنید. در قسمت style همه ی این گزینه ها را انتخاب کنید و نوع فونت و اندازه و ... را طبق اون استایل اصلی تغییر دهید.

نمونه ی یک برنامه ی رنگی شده:


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |



امروز قالب وبلاگم رو عوض کردم. یک قالب نوشتم که گرافیک بهتری داشته باشه. این قالب از نظر استاندارد w3c مشکلی نداره و با سایت http://validator.w3.org/ بررسیش کردم و مشکلی نداشت. چون برخی از دستورات بلاگ اسکای قدیمی هست چند تا اخطار میده ولی کدهایی که من نوشتم مشکلی از لحاظ استاندارد نداره. و سعی کردم سئو رو هم رعایت کنم. برای اینکه جستجوگرش فعال بشه در قسمت نمای وبلاگ به قسمت ابزارک ها بروید و جستجو را فعال کنید دیگر امکانات مثل تقویم را هم می توانید در قسمت برنامه های جانبی فعال کنید. این قالب همه ی تگ های بلاگ اسکای رو تقریباً پشتیبانی میکنه. و برعکس برخی قالب ها که وقتی در قسمت ویرایش وارد میکنید این قالب دیگه اخطاری نمیده. قسمت اشتراک در فرندفا رو جایگزین دیگر شبکه های اجتماعی خارجی کردم. اسلاید شویی که برای قالب گذاشتم همان اسلاید شویی هست که طریقه ی ساختش رو توی کتاب آموزش سریع و آسان جی کوئری آموزش دادم.

اگر هر اشکالی در قالب دیدید بهم بگید تا اصلاح کنم.

دانلود قالب وبلاگ برنامه نویسی

دانلود اسلاید شو قالب


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

داشتم با مرورگر کروم کار میکردم. برخی مواقع وقتی میبینم سایتم رنگش مناسب نیست یا فلان عنصر رو کم داره یا نوع و اندازه ی فونت مناسب نیست روی عنصر در مرورگر کروم راست کلیک میکنم و گزینه ی  Inspect element را انتخاب میکنم. راحت میتونی عنصرت رو تغییر بدی یا اگه متن بود رنگ و اندازه و نوعش رو تغییر بدی. و یا اون عنصر مورد نظر را حذف کنی و به جاش چیز دیگه بیاری. اینطوری میتونی یه پیش نمایش از تغییراتت ببینی. ولی خب یه بار پیش میاد بخوای از این تغییراتی که انجام دادی یه عکس بگیری. میتونی از افزونه ی Full Page Screen Capture که مخصوص مرورگر کروم هست استفاده کنی. وقتی روی لینک زیر کلیک کردید بعد در پنجره ی باز شده روی دکمه ی سبز رنگ اضافه شد به کروم یا add to chrome کلیک کنید.

Full Page Screen Capture



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

خیلی ها بهم میگن چطوری می توانیم برنامه نویسی یاد بگیریم؟ در جواب بایدبگم خیلی ها توقع دارن با خوندن کتاب و دیدن فیلم های آموزش برنامه نویسی، برنامه نویس بشن ولی اصلاً اینطوری نیست. قدم اول خواندن کتاب و دیدن فیلم های آموزش برنامه نویسی هست که من فیلم رو هم پیشنهاد نمیکنم برنامه نویس باید پر حوصله باشه نه اینکه از روی تنبلی بره سراغ فیلم . فیلم برای آموزش مثلاً فتوشاپ هست . شما میتونی از همین کتاب هایی که به زبان انگلیسی و فارسی در اینترنت موجود هست هم استفاده کنی و آموزش های دیگه که روی وبلاگ های انگلیسی و فارسی هست . و مقدمات و یه سری مباحث رو یاد بگیری و بعد برای اینکه واقعاً بتونی برنامه نویس بشی و هر چی بهت گفتن بنویسی باید در عمل کار کنی. یعنی یه پروژه برای خودت انتخاب بکنی هر چند ساده و روش کار کنی . تا عملی کار نکنی برنامه نویس نمیشی.مثلاً یه پروژه ی ساده بگیر و اون چیزایی که از کتاب ها و سایت های آموزشی یاد گرفتی را در ساختش استفاده کن. و اون چیزایی هم که بلد نیستی رو بگرد توی اینترنت پیدا کن یا از کسی بپرس. و همینطوری ادامه بده. اگه شما خیلی ام حرفه ای بشی بازم به آموزش نیاز داری و هر روز باید علمت به روز بشه و با تکنولوژی های جدید آشنا بشی. بعد که احساس کردی میتونی برنامه نویسی کنی و کاری بهت بدن میتونی انجام بدی . برو کار مشتری رو قبول کن هر بار که برای مشتری کار انجام بدی تجربه ات بیشتر میشه. 

نکته ی مهمی که باید بگم . برای برنامه نویس شدن استعداد و علاقه و حوصله و تلاش خیلی مهمه. آدم کم حوصله بدرد برنامه نویسی نمیخوره. چون هر بار ممکنه شما در کار با مشکل روبرو بشی.

امیدورام موفق باشید.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام

دراین درس براتون مطلبی رو در رابطه با مخفف سازی و ایجاد توضیح برای یک کلمه مخفف شده آماده کردم. مطلب جالبیه. برای مطالعه به ادامه مراجعه کنید.



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام 

در این پست مطلبی در رابطه با نقل قول ایجاد کردن و نحوه کار با تگ blockquote رو براتون اماده کردم که امید وارم استفاده کنید.

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام

در این درس در مورد زیر خط دار کردن متن و همچنین خط کشیدن بر روی یک مطلب دیگر مطلبی رو آماده کردم. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

سلام

در این درس در مورد نحوه گذاشتن عکس براتون مطلبی رو آماده کردم.

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
سلام به همراهان همیشگی 

در این جلسه در براتون مطلبی رو در مورد نحوه ایجاد جدول در وب سایت اماده کردم که امیدوارم براتون کاربردی باشه.

برای مشاهده به ادامه مطلب برید...


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
باسلام

میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام برهمه مسلمانان جهان مبارک

در این درس مطالبی در مورد ایجاد لیست ها آماده کردم که ازتون دعوت می کنم برای دیدن اون به ادامه مطلب برید.



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام

در این درس در مورد قالب بندی یا ناحیه بندی در صفحات وب براتون مطلبی رو اماده کردم. این بخش مربوط به تگ DIV هست و جزء مباحث مهم در طراحی صفحات وب سایت به حساب میاد. این قسمتو با دقت مطالعه کنید.

باتشکر.


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام به شما

در این درس مطلبی رو در مورد span اماده کردم که امید وارم مورد استفاده قرار بگیره.

باتشکر از بازدید شما.



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام به همه همراهان پرو پا قرصمون

کم کم به درس های آخر از مبحث HTML نزدیک میشیم. بعد از مطالعه وتمرین در مورد تگ های مختلف HTML نوبت به این میرسه تا مطالبی در مورد قالب بندی وب سایت براتون بذارم تا بتونید از آموزش هایی که دیدید برای طراحی یک صفحه ساده و با قابلیت مناسب استفاده کنید. 

برای مشاهده این درس به ادامه مطلب مراجعه کنید.

با تشکر از بازدید شما.



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
با سلام خدمت شما.

در این درس میپردازیم به مطالبی در رابطه با خاصیت فرم ها در HTML و نحوه ارتباط با بازدید کننده و دریافت اطلاعات و ارسال آنها به سرور و ...

برای مشاهده اطلاعات به ادامه مطلب برید.



برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
برای خاندن اطلاعات از جدول my sql با php از کد زیر استفاده می کنیم.

کد:

session_start();

mysql_select_db("dbname");

mysql_connect("localhost", "root", "password");

$result = mysql_query("select * from tblname ");

$num = mysql_num_rows($result);

$i = 0;

while ($rows = mysql_fetch_assoc($result))

{

$i++;

echo ''.$rows['id'].''.$rows['name'].''.$rows['family].'';

}

?>

توضیحات:

اول به سرور متصل شدیم و بعد به دیتا بیس و بعد هم به جدولی به نام tblname متصل شدیم.

بعد از متصل گفتیم فیلد های با نام های id,nameو family را برای ما echo کن یعنی نمایش بده.

برای تکرار این فرایند از تابع while استفاده کردیم.

توجه: برای یادگیری زبان php بهتره که از فیلم های آموزشی استفاده کنید .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
برای ارسال اطلاعات از جدول my sql با php از کد زیر استفاده می کنیم.

کد:

session_start();

mysql_select_db("dbname");

mysql_connect("localhost", "root", "password");

if(isset($_GET['submit']))

{

$result = mysql_query("INSERT* FROM tblname (id, name, family) values ('".$_GET['id']."','".$_GET."'['name']."','".$_GET['family']/"')");

if($result)

$_SESSION['msg']='پیام ثبت شد';

else

$_SESSION['msg']='پیام ثبت نشد';

header("location:index.php");

}

?>

توضیحات:

اول به سرور متصل شدیم و بعد به دیتا بیس و بعد هم به جدولی به نام tblname متصل شدیم.

بعد پنجم گفتیم که اگر زمانی روی دکمه submit کلیک شد عملیات زیر را انجام بده.

و بعد به جدول متصل و اطلاعات را درون جدول وارد می کند.

فرم به شکل زیر است...!

کد فرم به شکل زیر است:

< form action="" method="get">

< input type="text" name="id" value="id">

< input type="text" name="name" value="name">

< input type="text" name="family" value="family">

< input type="submit" name="submit" value="submit">

< /form>

توجه: برای یادگیری زبان php بهتره که از فیلم های آموزشی استفاده کنید .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
برای حذف اطلاعات از جدول my sql با php از کد زیر استفاده می کنیم.

کد:

session_start();

mysql_select_db("dbname");

mysql_connect("localhost", "root", "password");

if(isset($_GET['submit']))

{

$result = mysql_query("delete from tblname were id=".$_GET['id'].");

if($result)

$_SESSION['msg']='پیام حذف شد';

else

$_SESSION['msg']='پیام حذف نشد';

header("location:index.php");

}

?>

توضیحات:

اول به سرور متصل شدیم و بعد به دیتا بیس و بعد هم به جدولی به نام tblname متصل شدیم.

بعد پنجم گفتیم که اگر زمانی روی دکمه submit کلیک شد عملیات زیر را انجام بده.

و بعد به جدول متصل و با id مشخصی اطلاعات  درون جدول را حذف می کند.

برای ایجاد دکمه حذف از کد زیر استفاده میکنیم:

< a href="delete.php?id='.$rows['id'].'">حذف< /a>

 

توجه: برای یادگیری زبان php بهتره که از فیلم های آموزشی استفاده کنید .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
نمایش بی نهایت عکس درون یک پوشه با php:

برای نمایش عکس ها درون یک پوشه در سرور با php ار کد زیر استفاده می کنیم:

    //ایجاد یک تابع    
function getFileList($folderName, $fileType = "")
{
    if (substr($folderName, strlen($folderName) - 1) != "/") {
        $folderName .= '/';
    }
    
    foreach (glob($folderName . '' . $fileType) as $filename) {
        if (is_dir($filename)) {
            $type = 'folder';
        } else {
            $type = 'file';
        }
    //اگر پوشه user-upload انتخاب شد
        if($dir = opendir("user-upload"))
        $i=0;
        {  

//حلقه تکرار  
        while(($file = readdir($dir))!== false)
        {
            $i++;

//نمایش عکس ها در این قسمت
        echo '
        < img id="ul" src="user-upload/'.$file.'" style="width:100px;
            height:100px;">';
            
    }
    }
    }
    }
    


// اتصال به تابع
getFileList('user-upload'); // نمایش تمامی فایلها درون پوشه
?>

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
برای دریافت حل معادله درجه دو با اکسل کلیک کنید.

برای دریافت سورس کد پی اچ پی php کلیک کنید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |
سلام

دانلود پرژه cms به زبان php برای شما اماده دانلود کردم .یکم مشکل داره سعی می کنم تو ورژن های دیگه براتون دردست کنم.

برای دانلود کلیک کنید.

حجم فایل:1.1 Mb


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

با پیشرفت علم تمامی سیستم های که در خانه یا محل کار در اختیار داریم به اینترنت متصل می باشد.

مانند : کامپیوتر و لبتاب شخصی ، کوشی و تبلت ، تلوزیون .

و همیشه و همه جا اینترنت در اختیار مردم قرار دارد.

این عامل خوش آیند است ، اما خطرات ناشی از به صرقت رفتن اطلاعات شخصی توسط هکرهای مخرب (کراکر) و سود جو باعث نا ارامی چند خانواده می شود. و همچنین می توان گفت کلاه برداری بانکی توسط سایت ها و فروشگاه های اینترنتی در داخل و خارج از کشور انجام می شود.

نکته:فروشگاه های که نماد اعتماد ندارند به هیچ گاه کالای را خریداری نکنید ، این زمانی بیان می شود که از طریق کارت های عضو شتاب اینترنتی کالای را خریداری کرد.

یک توصیه مهم:برای خرید اینترنتی توسط کارت های عضو شتاب ، از کارتی استفاده کنید که، موجودی شما اندازه خرید شما باشد.

دلایل: تمامی اطلاعات شما اعم از رمز اینترنتی - کد cvv2 و شماره کارت در دیتابیس سایت ثبت می شود. 

بهترین و معروفترین سایت برای خردید کالا های اینترنتی سایت دی جی کالا می باشد.

در بیشتر تلفن های همراه (موبایل و تبلت هوشمند) نرم افزار ها اجتماعی نصب می شود که توسط افراد ناشناس فایل های غیر اخلاقی را برای کاربران تلفن هوشمند در اختیار می گذارند ، که تهدید بزرگی برای جامعه است. اینترنت و نرم افزار های غیر اخلاقی تیری است که از طرف دشمن برای جوانان ایرانی شلیک می شود.
برای مقابله در برابر جنگ نرم  به فرزندانمان روش استفاده درست و سالم از اینترنت را اموزش بدهیم تا به دام دشمن (جنگ نرم) نیافتند.

دشمن همیشه از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی می خواهند جوانان و فرزندان عزیز و پاک ما را به بیراهه بکشند ، و به اهداف نادرست خود برسند.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 19 مهر 1394برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نويسنده : احسان صمدی فرد |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

لطفا از ديگر مطالب نيز ديدن فرماييد
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?

  • ميني ويکي نت